10 هزارخانوار گیلانی هنوز بدون برق هستند

پایگاه خبری ارک  خبر-

10 هزارخانوار گیلانی هنوز بدون برق هستند

 معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به افزایش اکیپ های برقرسانی گفت: با وجود تلاش های انجام شده، در حال حاضر کمتر از 10 هزار خانوار استان بدون برق هستند.

ارک خبر به نقل از ایرنا:حسینعلی بستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون و با تلاش شبانه روزی اکیپ های عملیاتی برقرسانی، برق بیش از 70 هزار خانوار وصل شده است.
وی تعداد اکیپ های اجرایی برق را در حال حاضر در استان 166 اکیپ عنوان و اظهار کرد: به منظور تسریع در رفع مشکل برق شهروندان، از شهرهای دیگر استان و استان های معین قزوین، زنجان، البرز، اردبیل، مازندران و گلستان درحال همکاری با اکیپ های مناطق آسیب دیده هستند.
بستانی بیشترین خسارت به تاسیسات برق را مربوط به شهرستان سیاهکل و بخش های خمام و کوچصفهان از توابع شهرستان رشت ذکر و بیان کرد: یک هزار و 150 پایه تیرهای برق در بخش های خمام و کوچصفهان شکسته است.
وی ادامه داد: به علت مسدود بودن راه ها ، فرآیند برطرف کردن مشکلات و وصل برق مشترکان، طولانی شده چراکه در صورت باز نبودن راه ها ، اکیپ ها نمی توانند در محل های آسیب دیده حضور یابند.
بستانی از مردم خواست به کابل ها و تاسیسات آسیب دیده برق دست نزنند و صبر داشته باشند تا اکیپ های برق در آن مناطق حضور یابند.
شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان حدود یک میلیون و 350 هزار مشترک دارد.
به دنبال برف سنگین در استان گیلان که از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه هفته گذشته بارید، در مناطق جلگه ای افزون بر 60 سانتیمتر و در برخی ارتفاعات بیش از یک متر برف به زمین نشست که مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد.
اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز (یکشنبه) استان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی رشد ابر، یخبندان وزش باد جنوبی (ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) پیش بینی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا