قائم مقامی قهرمان مسابقات بین المللی شطرنج دهه فجر شد

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

قائم مقامی قهرمان مسابقات بین المللی شطرنج دهه فجر شد

احسان قائم مقامی قهرمان بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج دهه مبارک فجر در گروه ریتینگ A شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا:روز یکشنبه ایرنا در این مسابقات که از 9 تا 16بهمن به میزبانی شهر گردشگری سرعین در استان اردبیل با شرکت 175شطرنجباز ایرانی و 26شطرنجباز خارجی از 11 کشور برگزار شد، اولگ کورنیف از اسپانیا دوم شد و پویا ایدنی از ارمنستان به مقام سوم رسید.
در ریتینگ گروه B امیر رضا پورآقابالا از ایران به مقام نخست رسید، بردیا گله داری از جمهوری آذربایجان موفق به کسب مقام دوم شد و محمدرضا شیخعلی از ایران نیز صاحب عنوان سوم شد.
همچنین در بخش بلیتس (برق آسا ) اوهانس گابوزیان از ارمنستان ، احسان قائم مقامی از ایران ، مسعود مصدق پور از ایران ، ارد کورنف از اسپانیا، علی راستبد و سید خلیل موسوی از ایران به ترتیب موفق به کسب عناوین اول تا ششم شدند.
در این رقابت ها مانا فووگار از اوکراین نفر اول زیر 14سال و میترا حجازی پور نفر اول بانوان شدند، همچنین امیر رضا پورآقابالا در ریتینگ زیر 1900 ، طغرل حسن زاده در ریتینگ زیر 2100 و حسن انوری آذر در بخش بدون ریتینگ به عنوان بهترین ها شناخته شدند.
در این رقابت ها 217 شطرنجباز مرد و زن در رده های سنی مختلف از ایران و کشورهای گرجستان، اوکراین، هند، عراق، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان و بلاروس حضور داشتند که با عنوان فجر سبلان و انقلاب اسلامی در مجتمع آبدرمانی قهوه سویی شهر گردشگری سرعین برگزار شد.
شهر گردشگری سرعین با ده ها چشمه‌های آبگرم در 20 کیلومتری شهر اردبیل واقع است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا