رویکرد بهزیستی واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها است

پایگاه خبری ارک خبر- یزد:

مدیرکل بهزیستی یزد:
رویکرد بهزیستی واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها است
مدیرکل بهزیستی استان یزد با تأکید بر حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: رویکرد بهزیستی واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرگزاری فارس، جلیل عفتی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ساختمان خیریه شبه خانواده فرزندان آسمانی با اشاره به زمینه فعالیت این مرکز در سطح جامعه اظهار داشت: این مجموعه با تلاش خیران در بازه زمانی دو سال از کلنگ‌زنی تا بهره‌برداری کامل طول کشید و روند کار پروژه‌ بسیار پرسرعت طی شد.

وی با بیان اینکه این مرکز در زمینه شبه خانواده و حمایت از کودکان بی‌سرپرست دارای معلولیت به صورت ویژه کار می‌کند، اضافه کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با همکاری مراکز شبه خانواده در این زمینه گام برداشته است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه اولویت کاری و رویکرد سازمان بهزیستی واگذاری این کودکان به خانواده‌ها است، اظهار داشت: با وجود این رویکرد و کودکان بی‌سرپرست، متأسفانه امکان واگذاری برخی از کودکان وجود ندارد و باید در مراکز بهزیستی نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه کودکان دارای معلولیت جسمی و روحی را نمی‌توان و نباید به خانواده‌ها به عنوان فرزند خوانده تحویل داد، عنوان کرد: بسیاری از این کودکان را از بقعه‌های متبرکه همچون امامزاده جعفر(ع) یا اماکن مقدس در سطح شهر و حتی از کنار خیابان به این مرکز منتقل کردیم.

عفتی با اشاره به اینکه این کودکان مشقت‌های زیادی را نیز تحمل کرده‌اند، بیان داشت: اعضای هیأت ‌مدیره با نیت خیر و نگاه نیکوکارانه‌ای که دارند موجب شدند تا سرپناهی برای این کودکان فراهم شود و چراغی روشن فراروی این کودکان معلول باشد.

وی افزود: خوشبختانه خیران دغدغه آینده این کودکان را دارند و نگاه بلندی در این زمینه است که تنها امروز را نگاه نمی‌کنند و با توجه به اینکه شرایط خاصی دارند، امیدواریم این نگاه محقق شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین از سرمایه‌گذاری برای این کودکان خبر داد و گفت: امید است با توکل به خداوند، این سرمایه‌گذاری نیز تحقق یابد و برای همین کودکان و مرکز مفید و موثر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا