خسارت 50 میلیارد ریالی سیل و بارندگی به تاسیسات شهری خاش

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

عبدالوحید هاشمزهی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بارشهای اخیر به برخی از معابر آسفالته، زیرسازی ها، جدولگذاری ها و فضاهای سبز آسیب وارد شده است.
وی اظهار داشت: تمام امکانات نیرویی و خودرویی شهرداری خاش به همراه امکانات برخی ادارات و نهادها مانند هلال احمر، راه، صنعت معدن و تجارت و بخش خصوصی برای خدمات رسانی به شهروندان 24 ساعته پای کار بودند.
معاون شهردار خاش تاکید کرد: با توجه به اینکه در مرحله نخست بارندگی ها از 31 دی تا پنجم بهمن بسیاری از نقاط آسیب پذیر و آسیب دیده مشخص و رفع شدند در این بارندگی مشکلات کمتر بود و در برخی از معابر مانند خیابان امام در حوالی میدان ولی عصر عج و اسلام آباد مشکلاتی وجود داشت که بزودی برای رفع آنها تدبیر می شود.
وی بیان کرد: در روستای ناصرآباد واقع در حاشیه شهر خاش هم مشکلاتی برای ساکنان روستایی پدید آمد که با تدبیر شهردار و هماهنگی با فرمانداری و در بازدید مشترک معاون امور عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار و کارشناسان فنی شهرداری 17 منزل مسکونی قدیمی و خشت و گلی با هدف حفظ جان ساکنان آنها تخلیه شدند.
هاشمزهی ادامه داد: نقاط آسیب زا و بحرانی مانند محمدآباد، حیدرآباد، ناصری، اسلام آباد و آبترش و نصرت آباد که در بارش های روزهای نخست بهمن به شدت بحرانی بودند در این بارشها آسیب ندیدند.
وی یادآور شد: در سیلاب اول بهمن ماه جاری بیش از 600 تماس شهروندان با مرکز امداد شهرداری برقرار شد که به سبب رفع مشکلات آنها، در بارندگی روزهای اخیر این تماس ها به 80 مورد کاهش یافت.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا