تأمین تجهیزات آتش‌نشانی باید با اولویت‌بندی انجام گیرد

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

استاندار اردبیل:
تأمین تجهیزات آتش‌نشانی باید با اولویت‌بندی انجام گیرد
استاندار اردبیل گفت: تأمین بودجه برای تجهیزات آتش‌نشانی اردبیل باید با اولویت‌بندی انجام گیرد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرگزاری فارس ، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه پدافند غیر عامل که در سالن شیخ صفی‌ استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت تأمین تجهیزات آتش‌نشانی امری اجتناب‌ناپذیر است و این مسأله باید با توجه به محدودیت بودجه با اولویت‌بندی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: تأمین تجهیزات آتش‌نشانی بر عهده شهرداری و شورای شهر است که به خاطر کمبود بودجه در شهرداری باید گزارش آن تهیه و برای تأمین بودجه اقدام شود.

استاندار اردبیل گفت: باید به مکان‌های غیر ایمن در برابر حوادث و آتش‌سوزی‌ها تذکر داده شده و با اولویت‌بندی مناطق پراهمیت بعد از دادن اخطار برخوردهای قانونی صورت گیرد.

خدابخش در ادامه سخنان خود افزود: اگر قبل از وقوع حادثه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای عواقب آن به مراتب قابل جبران‌تر است که امیدواریم توان پیشگیری در این حوزه بیشتر و قوی‌تر از توان عملیاتی در هنگام بروز حادثه باشد.

وی به برگزاری جلسات و نشست‌های کارشناسی در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: باید با بحث‌های کارشناسی و ارائه راهکارهای مناسب این مشکلات حل و فصل شده و نباید مراکز دولتی و غیر دولتی از جمله هتل‌ها و مدارس استعداد حادثه را داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: مدیریت شهرک‌های صنعتی باید به فکر تأمین و آموزش پرسنل‌های خود برای ساماندهی نیروهای آتش‌نشانی در این شهرک‌ها باشند و حل این مسأله از عهده شهرداری و شورای شهر اردبیل خارج است.

دکمه بازگشت به بالا