احداث 6 تقاطع غیر همسطح در راه های شهرستان لنجان در استان اصفهان/ تکمیل پروژه های راهسازی شهرستان لنجان در انتظار 120 میلیارد ریال اعتبار

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

احداث 6  تقاطع غیر همسطح در راه های شهرستان لنجان  در استان اصفهان/ تکمیل پروژه های راهسازی شهرستان لنجان  در انتظار 120 میلیارد ریال اعتبار

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان لنجان ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه راه وشهرسازی، تکمیل پروژه های راهسازی شهرستان را در راستای باز شدن گره های ترافیکی بین استانی مهم ارزیابی کرد و خواستار تامین اعتبارات لازم شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، عزت اله یسلیانی رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان لنجان  با تشریح اقدامات انجام شده در این شهرستان در حوزه راه وشهرسازی گفت: شهرستان لنجان در جنوب غرب استان اصفهان در فاصله 35 کیلومتری مرکز استان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و باغبهادران است .

این شهرستان شامل 9 شهر زرین شهر ، فولاد شهر ،باغبهادران ،سده لنجان ، چمگردان ، چرمهین ، ورنامخواست ، زاینده رود و باغشاد می باشد که دارای 280 کیلومتر را ه اصلی ، فرعی و  روستایی معادل 887 کیلومتر از راه های همسنگ استان را به خود اختصاص داده است .

وی اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و وجود صنایع عظیم فولاد ، ذوب آهن ، صنایع نظامی و قطب گردشگری باغبهادارن و قرارگیری در مسیر راه های شریانی به استان های چهارمحال و بختیاری ، خوزستان ، کهگلویه و بویر احمد یکی از شهرستان های مهم و خاص استان اصفهان به شمار می رود .

یسلیانی با اشاره به پروژه های مهم راهسازی و ساخت و توسعه راه ها در شهرستان گفت:  پروزه احداث باند دوم سفید دشت به ورنامخواست بطول 26 کیلومتر از جمله پروژه هایی است که ارتباط مرکز کشور به سمت جنوب کشور را  برقرار می سازد.  7 کیلومتر آن از سمت شهرکرد به بهره برداری رسیده و 19 کیلومتر باقیمانده جهت تکمیل به  70 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

از دیگر پروژه های مهم این شهرستان احداث پل غدیر بر روی رودخانه زاینده رود  به طول 250 متر و با 8 دهانه 30 متری است که در جاده بزرگراهی اصفهان – شهرکرد واقع شده و با ساخت این پل، گره ترافیکی بزرگی در این مسیر باز خواهدشد که جهت اتمام آن 20 میلیارد ریال اعتبارمورد نیاز است .

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان لنجان از دیگر پروژه های مهم راهسازی در شهرستان را  احداث 6 تقاطع غیر همسطح عنوان کرد وگفت: تقاطع غیرهمسطح حاجت آقا، لایبید ، زمان آبادچرمهین ، گردنه رخ ، هاردن و کاریز با درصد های مختلف پیشرفت فیزیکی بسته به زمان و موفعیت در حال اجرا هستند که برای اتمام این پروژه ها در راستای  رفع نقاط پر تصادف، کاهش بار ترافیکی در مسیر های اصلی و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ  30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است .

وی اشاره ای به ابلاغ طرح جامع شهرهای شهرستان داشت و عنوان داشت: طرح جامع شهرهای چمگردان ، زاینده رود و چرمهین ابلاغ ،  طرح جامع شهرهای ورنامخواست و باغبهادران به شورای عالی شهرسازی ارسال و طرح جامع شهرهای سده لنجان و زرین شهر نیز در حال بررسی می باشد .

یسلیانی اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت المال در حفظ و حراست از اراضی دولتی و ملی را در این شهرستان با توجه به وسعت اراضی ذکر شده مهم دانست و گفت: 5300 هکتار اراضی ملی و 7200 هکتار اراضی دولتی در این شهرستان موجود است که در راستای حفاظت از این اراضی با پیگیری ها ی انجام شده و با کمک نیروی انتظامی ویگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن 22 هکتار از این اراضی که مورد تصرف قرار داشته رفع تصرف گردیده است و تاکنون 260 پرونده در محاکم قضایی تشکیل و 193 مورد در حال رسیدگی و 32 مورد منجر به اجرای حکم شده است .

وی در ادامه درباره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری موجود در شهرستان اظهار داشت: 521 هکتار بافت فرسوده وناکارآمد شهری در شهرستان لنجان وجود دارد که در راستای سیاستهای وزارت راه وشهرسازی به منظور احیا وبهسازی بافت های ناکارآمد شهری، در انتظار برگزاری ستادبازآفرینی پایدار شهری در شهرستان می باشد .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا