ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، نیازمند تجاری‌سازی خدمات گردشگری/ تسهیلات ویژه شهرداری تبریز برای پشتیبانی از پروژه های گردشگری

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

شهردار تبریز عنوان کرد؛

ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، نیازمند تجاری‌سازی خدمات گردشگری/ تسهیلات ویژه شهرداری تبریز برای پشتیبانی از پروژه های گردشگری

 شهردار تبریز با اشاره به نقش مهم تجاری‌سازی خدمات گردشگری در پیش‌برد اهداف این حوزه گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، بدون ارتقای این نقش کلیدی، نمی‌تواند بروز و ظهور داشته باشد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازشهریار، دکتر صادق نجفی در نخستین همایش بین‌المللی تجاری‌سازی گردشگری در سالن‌ همایش‌های خلیج‌فارس تهران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: امروز حوزه گردشگری به بحث توسعه گره خورده است و طبق ارزیابی‌ها، حجم تجارت گردشگری از درآمدهای نفتی، صنایع غذایی و صنعت خودرو پیش افتاده است؛ با این روند، تعداد گردشگران بین‌المللی در چشم‌انداز 2030 میلادی به 1.8 میلیارد نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و نامرئی، به پنج صنعت برتر صادراتی در بیش از 50 کشور جهان تبدیل شده و 250 میلیون فرصت شغلی را در جهان ایجاد کرده است؛  با این حال متاسفانه علی‌رغم این‌که موهبت‌های تاریخی و طبیعی کشورمان، جزو 10 رتبه برتر جهان است، سهم کشورمان به دلیل برخی ضعف‌ها و خدمات، بسیار محدود است.

شهردار تبریز ادامه داد: «تبریز 2018» دستاورد تاریخی مدیریت همدل و همگرای شهر تبریز است و گامی است که برای تقویت جایگاه گردشگری برداشته شده است؛ این عنوان، با برنامه‌ها و اقدامات گسترده مدیریت شهری تبریز در حوزه‌های بین‌المللی به ثمر رسیده و نتایج آن در یک چشم‌انداز میان‌مدت در خدمت شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی تبریز، آذربایجان و ایران خواهد بود.

دکتر نجفی با اشاره به این که این امر، جز با مدیریت جهادی حاصل نخواهد شد، افزود: گردشگری، حوزه‌ای است که علی‌رغم سودآوری، در خدمت ارتباطات انسانی و در عین حال، فاقد پیامدهای سوء زیست‌محیطی است؛ مجموع این ویژگی‌ها بیانگر ظرفیت‌های گسترده اقتصاد مقاومتی در این حوزه است که تنها با مدیریت جهادی می‌‌توان به تحقق آن امیدوار بود.

وی ادامه داد: تبریز با سابقه پنج دوره پایتخت‌نشینی، همواره نقش پیشتاز و تاریخ‌سازی در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور داشته است؛ شهری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، همواره زمان‌شناس بوده و دستاوردهای تمدنی خود را با حفظ هویت ایرانی، اسلامی و شیعی، در خدمت کشورقرارداده است.

شهردار تبریز اضافه کرد: چنین شهری با این پیشینه غنی و درخشان، امروز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و با توجه به جغرافیای خاص سیاسی و تاثیرات ملی و بین‌المللی خود، دستاوردهای آن، در شاخص‌های اقتصادی و گردشگری کشور موثر خواهد بود.

وی به بسترسازی‌های شهرداری تبریز در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری و تقویت زیرساخت‌های اقامتی تدارک دیده، بدون پیچیدگی‌های مرسوم اداری و با عوارض رایگان، از حضور فعالان اقتصادی و گردشگری استقبال می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا