شهردار تبریز عملکرد یک ماهه ارایه کرد

شهردار تبریز در اقدامی بدیع عملکرد یک ماهه خود در حوزه های مختلف مدیریت شهری را ارایه کرد که مهمترین آن به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

به گزارش ارک خبر،عباس رنجبر روز چهارشنبه در نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه مساله ترافیک و حمل و نقل درون شهری یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری تبریز است، اظهار داشت: در این رابطه اقدامات مهمی طی چند روز اخیر برای ساماندهی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به انجام رسیده است.

وی افزود: در این مدت برای خرید تعداد ۲۲ دستگاه اتوبوس عقد قرارداد بسته ایم که بعد از واریز پول، این اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

رنجبر ادامه داد: سه دستگاه اتوبوس شهرداری تبریز در ایران خودرو دیزل مانده بود که آنها را احیا کردیم و از صندوق توسعه امید نیز پیگیر بازسازی و خرید تعداد ۶۷ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم.

وی گفت: همچنین پیگیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری هستیم که مقرر بوده سازمان برنامه و بودجه به شهرداری تبریز اختصاص دهد.

وی همچنین از پیگیری جدی قرارداد تاکسی اینترنتی در تبریز توسط شهرداری خبر داد.

رنجبر با بیان اینکه در بحث آموزش و گزینش اقداماتی در دست انجام است، گفت: در این مدت سامانه شفافیت را راه‌اندازی کردیم که تا ۲ هفته آینده نتیجه آن مشخص می شود.

وی اظهار داشت: در حوزه ترافیک و حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه شماره پنج قطار شهری، طرحی در دست بررسی است که کمک می‌کند هم تعداد اتوبوس زیاد شود و هم مرکز شهر شلوغ نشود؛ این امر موجب آرامش مرکز شهر خواهد شد که بر اساس آن افراد با اتوبوس به ایستگاه شماره پنج و از آنجا به مرکز شهر منتقل خواهند شد.

زنجبر از احتمال حذف کرایه اتوبوس و یا مترو در این طرح نیز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته، پرونده یک هزار و ۱۴۷ نفر از حائزان تبدیل وضعیت استخدامی از محل قانون جذب ایثارگری را تشکیل و به کارگزینی ارجاع داده ایم، گفت:  قرارداد ۲۲۸ نفر را که نامه تبدیل وضعیت آنها از وزارت کشور آمده است، هفته پیش منعقد کردیم.

رنجبر ادامه داد: بر این اساس قرارداد کاری تعداد ۶۷۴ نفر از نیروهای شهرداری تبریز همسان‌سازی شده و ۷۶ نفر ایثارگر حکم قطعی گرفته‌اند و برای ۸۱ نفر پرونده خبرگی زده‌ایم و طرح جامع نیروی انسانی را هم کار می‌کنیم.

وی به طرح ترافیکی میدان آذربایجان نیز اشاره و اضافه کرد: در این ارتباط تعداد ۱۷ نامه به دبیرخانه ماده پنج ارائه و پرونده‌های ناقص را درخواست کردیم و از مناطق خواستم که توضیح کافی در این رابطه بدهند.

رنجبر با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف شهر طی مدت حدود یک ماه اخیر، گفت: پروژه روگذر ارتش – آزادی در یک ماه گذشته پنج درصد، روگذر فروزنده چهار درصد، پل روگذر میدان فهمیده سه درصد، پل رسالت ۵ درصد، رمپ یوسف‌آباد ۳۰ درصد، پارک باغشمال سه درصد و ساختمان مقبره‌الشعرا نیز سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت تعدادی مجوز برای امور عمرانی صادر کردیم و برای پروژه‌های یاد شده ۳۰۰ تن آرماتور استفاده کردیم و هم اکنون ۷۹ پروژه آماده تحویل داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا