بهره برداری از پروژه نصب فیلترهای شنی تصفیه خانه آب فریدونشهر

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

با حضور نماینده مردم ومعاون استانداری صورت گرفت:

بهره برداری از پروژه نصب فیلترهای شنی تصفیه خانه آب فریدونشهر

پروژه نصب فیلترهای شنی تصفیه خانه آب فریدونشهر با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی،معاون عمرانی استاندار،مدیرکل بحران استانداری،معاون بهره برداری ومدیرروابط عمومی وآموزش همگانی آبفا استان اصفهان انجام شد.

معاون بهره برداری آبفااستان اصفهان با اشاره به افتتاح فیلتر شنی (تصفیه فیزیکی) آب فریدونشهر گفت:  نصب فیلتر شنی آب فریدونشهر در حالی عملیاتی شد که به دلیل شرایط آب و هوایی این شهرستان که در غرب استان قرار دارند و نیز وجود چشمه لنگان دراین منطقه که یکی از سرشاخه زاینده رود است اصولاً بارش های شدید بهاری وپاییزی موجب افزایش کدورت آب چشمه لنگان شده واین مسئله مشکلاتی در امر آبرسانی در سطح شهر فریدونشهروروستاهای تحت پوشش این تصفیه خانه ایجاد می نمود.

حسن غلامی افزود:  هنگام بارندگی با سیلابی شدن رودخانه چشمه لنگان کدورت آب حدود تا 40 NTU افزایش می یافت که این امر مشکلاتی برای تأمین آب شرب منطقه ایجاد می کرد که خوشبختانه با تجهیز سیستم تصفیه آب فریدونشهر به 4 فیلتر شنی کدورت آب به زیر یک NTU می رسد. بر این اساس می توان گفت عملیاتی شدن این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

وی هدف از اجرای این پروژه را تصفیه فیزیکی آب وارتقا کیفی آب شرب فریدونشهر برشمرد وعنوان کرد:با اجرایی شدن این پروژه با حذف کدورت آب وتصفیه فیزیکی  ارتقاکیفیت آب شرب جمعیت شهروروستاهای تحت پوشش این تصفیه خانه را  که بیش از 15 هزار نفر هستند به همراه دارد.

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان گفت:هزینه اجرای این پروژه بالغ بر 5/3 میلیارد ریال بر آورد شد که از محل اعتبارات استانی و جاری تامین گردید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا