تامین آب شرب و بهداشت اصفهان در سه ماهه گرم سال به سختی صورت می گیرد

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد: خط قرمز شرکت آبفا استان اصفهان، کیفیت آب شرب است.

به گزارش ارک خبر: معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد: خط قرمز شرکت آبفا استان اصفهان، کیفیت آب شرب است.

ناصر اکبری در ادامه افزود: در ۹ ماه سال تامین آب اصفهان به صورت پایدار و ۱۰۰درصد از تصفیه خانه بابا شیخعلی انجام می شود، اما در سه ماه سال، از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه، تامین آب شرب اصفهان در شرایط سختی انجام می گیرد و  در این شرایط برای تامین آب با کیفیت، به ناچار از منابع محلی استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: در پیک تابستان تامین آب شرب به صورت اختلاط آب چاه‌ها و تصفیه خانه بابا شیخعلی صورت می گیرد و برخی چاه های با کیفیت، با هماهنگی مرکز بهداشت، آزمایشگاه های کیفی، میکروبی و در نهایت تایید شبکه بهداشت استان، وارد مدار توزیع می گردد.

اکبری با تاکید بر اینکه خط قرمز وزارت نیرو و شرکت آبفا، کیفیت آب شرب است، تاکید کرد: براساس این سیاست چاه هایی که کیفیت لازم را ندارند وارد مدار آبرسانی نمی شوند و حتی اگر یک آیتم مورد سنجش آب چاه ها مشکلی داشته باشد، چاه از مدار خارج می شود، اما ممکن است این اختلاط آب موجب تغییر در مزه آب شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب اصفهان در راستای تامین آب پایدار در سطح استان، همواره بر مدیریت فشار، کنترل هوشمند شبکه با استقرار سامانه تله متری و همراهی مردم در مدیریت مصرف آب تاکید دارد،  خوشبختانه بعد از ۱۰ سال شرایط سخت، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اصلا به سمت جیره بندی آب شرب و بهداشت نرفته است و همواره بر عدالت توزیع آب تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا