جرائم فضای مجازی در گلستان ۹۲ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر-گلستان:

پلیس فتا گلستان:

جرائم فضای مجازی در گلستان ۹۲ درصد افزایش یافت

 

گرگان- سرپرست پلیس فتا گلستان از افزایش ۹۲ درصدی جرائم فضای مجازی در گلستان خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرنگار مهر، وحید صاحبکاران ظهر شنبه در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: در ۱۰ ماه نخست سال ۹۵، جرائم مربوط به فضای مجازی افزایش ۹۲ درصدی داشته است.

وی افزود: ۸۳ درصد از این جرائم به مراکز قضایی اعزام شدند و هشت درصد از شاکیان هم رضایت دادند.

صاحبکاران با بیان اینکه ۸۴ درصد مجرمین فضای مجازی را مردان و ۱۶ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۲۱.۷۱ درصد از این جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز، ۵.۵ درصد مربوط به کلاه‌برداری و مابقی جرائم دیگر بوده است.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری حدود ۱۸ هزار سی دی و ۳۰ هزار بروشور در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توزیع شده است.

وی افزود: برگزاری ۳۰ هزار ساعت آموزش در مدارس و دستگاه‎های اجرایی، برگزاری ۱۵۰ کارگاه آموزشی در ادارات و مساجد، برگزاری ۱۸ روز دوره آموزشی، ۲۴۰ دقیقه برنامه رادیویی و … بخشی از فعالیت‌هایی است ک در این زمینه برگزار شده است.

صاحبکاران با بیان اینکه در راستای تقسیم کار استانی یک طرح ضربتی تحت عنوان پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در فضای مجازی را پیشنهاد کردیم، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه همکار در این طرح مشخص‌شده و تاکنون چندین جلسه برای اجرایی کردن این طرح برگزار شده است.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان از آماده کردن طرحی ضربتی برای ایام پایان سال خبر داد و گفت: در این طرح‎ تولید، تکثیر و توزیع لوح فشرده، نصب بنر، چاپ بروشور با محتوای پیشگیری از جرائم فضای مجازی در نظر گرفته‌شده تا در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا