روز پر کار نیروی انتظامی استان یزد در کشف کالای قاچاق

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسین رضایی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی استان یزد یک دستگاه تریلی هوو حامل کالای قاچاق را شناسایی و در ورودی شهر یزد متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلی، 20 هزار و 105 قلم انواع کالای خارجی قاچاق را کشف و دو متهم را نیز دستگیر کردند.
این مسئول گفت: قاچاقچیان این کالاها را که شامل، پوشاک بچه گانه، کفش، شال و روسری بود از جنوب کشور بارگیری کرده بودند که توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند.
***
جانشین انتظامی شهرستان تفت از کشف 10 تن موز خارجی قاچاق در بازرسی از یکدستگاه کامیون بنز خبر داد.
سرگرد محمودپناهی گفت: ماموران پلیس با انجام یک عملیات ایست و بازرسی این کامیون را برای بازرسی متوقف کردند.
پناهی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون 10 تن موز خارجی قاچاق کشف و یک متهم دستگیر و به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شد.
جانشین فرماندهی انتظامی تفت افزود: متهم این میوه های قاچاق را در 150 جعبه بارگیری و قصد انتقال به تهران را داشت که در محور دهشیر به تفت دستگیر شد.
***
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف 50 تن حبوبات قاچاق در بازرسی از دو دستگاه تریلی اسکانیا به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و ورود محموله های خارجی فاقد مجوزگمرکی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان حین کنترل محورهای مواصلاتی دو دستگاه تریلی کانتینردار اسکانیا را برای بررسی مدارک و بارنامه متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلی ها 50 تن عدس و لوبیای فاقد مجوز و مدارک گمرکی کشف شد.
معاون اجتماعی پلیس یزد با اشاره به دستگیری سه متهم در این رابطه افزود: متهمان این محموله حبوبات قاچاق را از جنوب کشور بارگیری کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران پلیس این استان شناسایی ، دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
***
رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا و کشف چهار میلیارد ریال پوشاک قاچاق توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان هنگام انجام وظایف ذاتی این تریلی را که از جنوب کشور عازم تهران بود برای بازرسی متوقف کردند.
رضایی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این تریلی بیش از سه هزار و 500 ثوپ انواع پوشاک خارجی قاچاق فاقد مجوزگمرکی کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: متهم به همراه پرونده حمل کالای قاچاق به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: با توقیف یک دستگاه تریلی ولوو توسط ماموران پلیس این شهرستان، 15 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ سیدرضاصادقیان افزود: ماموران پلیس آگاهی اردکان این تریلی را که از شرق کشور عازم کرج بود برای بازرسی و بررسی مدارک متوقف کردند.
وی ادامه داد: با توقیف این تریلی و در بازرسی انجام شده 15 تن برنج خارجی قاچاق فاقدمجوز گمرکی کشف و تحویل گمرگ استان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان ضمن اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند.
***
رئیس پلیس آگاهی یزد از شناسایی یک انبار کالای قاچاق در شهر یزد و کشف بیش از هفت تن انواع لوازم خانگی خارجی به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا و دستگیری افرادی که قصد ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور را دارند، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از فعالیت فردی در خصوص واردات لوازم خانگی قاچاق مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس به صورت گسترده تحقیقات لازم در این زمینه را آغاز کرده و ضمن بکارگیری گشت های نامحسوس در سطح شهر انبار را شناسایی کردند.
رئیس پلیس آگاهی یزد ضمن اشاره به انجام هماهنگی قضائی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این انبار 15هزار قلم انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق شامل ظروف تزئینی و دکوری به وزن هفت تن را کشف کردند.
این مسئول گفت: در رابطه با این کشفیات یک متهم دستگیر و به دادسرای انقلاب معرفی شد.
رضایی ضمن اشاره به تلاش مستمر پلیس این استان در برخورد با قاچاقچیان کالا و مخلان نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از انبارهای قاچاق کالای خارجی، مراتب را از طریق تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا