اصفهان نخستین استان در استقرار دولت الکترونیک

پایگاه خبری ارک خبر -اصفهان:

در پنجمین نمایشگاه بزرگ دهه فجر مطرح شد؛

اصفهان نخستین استان در استقرار دولت الکترونیک

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه بزرگ دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه بزرگ دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پنجمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

بیش از 60 سازمان و دستگاه دولتی در 2 هزار و 500  مترمربع فضای نمایشگاهی گرد هم آمدند تا ضمن اطلاع رسانی در خصوص بخشی از اقداماتی که برای خدمت به مردم انجام داده اند از نزدیک با مردم سخن گفته و دغدغه و مشکلات آنها را پیگیری کنند.
برگزاری این نمایشگاه دریچه تازه ای بر روی مخاطبان باز کرد تا علاوه بر اینکه مردم از اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران انقلاب مطلع شدند، خارج نشینان واقع گرا نیز تلاش و اقدامات ایران اسلامی را مشاهده کنند. در واقع این نمایشگاه چراغ روشن گری بود تا نشان دهد پیشرفت، ابتکار، عملکرد، خدمات، دستاورد، برنامه ها و اهداف هر دستگاهی برای اعتلای ایران اسلامی چه بوده است.

این نمایشگاه از روز 19 بهمن ماه با حضور جمعی از مسئولین استان اصفهان فعالیت خود را آغاز و تا 22 بهمن ماه نیز پذیرای علاقمندان بود.

غرفه شبکه اطلاع رسانی شهر نیز با حضور فعال از نزدیک اقدامات و پوشش رسانه ای این نمایشگاه را برای مخاطبان خود داشت.

اصفهان نخستین استان در استقرار دولت الکترونیک

استاندار اصفهان با حضور در این نمایشگاه به تشریح دلایل برگزاری چنین نمایشگاه هایی پرداخت و افزود: این نمایشگاه برای افرادی برپا شده که اطلاع کافی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کشور ندارند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، همه دولت‌ها در تلاش برای رفع مشکلات موجود کشور بودند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و بنیادین کشور تا حدودی در اين دولت محقق شده و سیستم‌های اساسی شکل‌گیری یک پیکره واحد برای نظام مدیریت کشور در دسترسی به اطلاعات برای خدمت به مردم شکل گرفته است.

زرگرپور در ادامه با اشاره به آماده شدن زیرساخت های لازم، از استقرار دولت الکترونیک در استان اصفهان خبر داد و افزود: اولین استانی در کشور خواهیم بود که دولت الکترونیک در آن مستقر می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استقرار دولت الكترونيك فوايد فراواني به همراه خواهد داشت، گفت: کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در وقت مردم و کاهش فساد اداری از جمله ثمرات اجرایی شدن این طرح در استان اصفهان خواهد بود.

وی ادامه داد: شهروندان پس از استقرار این سامانه بدون خارج شدن از منزل می‌توانند به تمام سیستم‌های دولتی که به آنها نیاز دارند، ارتباط برقرار کنند.

وی با تقدیر و رضایت از عملکرد مدیریت شهری اصفهان در زمینه توسعه خدمات الکترونیک به شهروندان افرود: ارائه خدمات به صورت الکترونیک و غیر حضوری علاوه بر کاهش رفت و آمدهای مردم در سطح شهر و در ادارات مختلف، سبب می‌شود تا به میزان قابل توجهی از فساد اداری جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا