ثبت جانمایی ۱۵ هزار ملک طبق کد نوسازی

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز صورت گرفت؛ ۱۵ هزار ملک جانمایی شد

ثبت جانمایی ۱۵ هزار ملک طبق کد نوسازی

 شهردار منطقه ۶ گفت: با اجرای طرح جانمایی کلیه املاک شمالغرب تبریز در حوزه منطقه ۶ طبق کد نوسازی به نام مالک ثبت می شود و تاکنون ۱۵ هزار ملک جانمایی شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازشهریار ، شمس‌اله فیروزیان با اشاره به استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی در طرح جانمایی منطقه ۶ گفت: با توجه به اینکه پایه اصلی سیستم، نقشه هایGIS  و موقعیت املاک می باشد، یکی از مهمترین اقدامات لازم به منظور آماده سازی بستر اطلاعات جانمایی املاک بر روی نقشه است.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته املاک همشهریان با مراجعه حضوری آنها بر روی نقشه مشخص و ثبت می شد، برای هر جانمایی مراجعه کننده می بایست منتظر جانمایی می ماند و زمان طی شده وقت شهروندان محترم را هدر می داد.

فیروزیان افزود: با لطف الهی اکیپ جانمایی مشخص و انجام این پروژه به مدیریت مسئول سایت انفورماتیک در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر آغاز و تا امروز به حول و قوه الهی بالغ بر ۲۰ هزار پرونده که دارای کدهای نوسازی نامشخص بودند کدگذاری و در حدود ۴۰ درصد کل پرونده های بایگانی ( شامل ۱۵ هزار ملک ) بصورت کامل (کد گذاری – داری خط قیمت – حذف کد تکراری – جانمایی کامل ) انجام شده است.

فیروزیان تاکید کرد: لازم بذکر است که انجام این پروژه با نظم خاصی و از یک قسمت بایگانی شروع و در قسمت دیگر به پایان می رسد بطوری که پرونده توسط پرسنل واحد بایگانی جدا و بعد از گرفتن لیست به واحد جانمایی ارسال می شود، در این واحد ابتدا کدهای نوسازی هر پرونده از سیستم استخراج و بر روی پرونده درج می گردد و در صورت نداشتن کد نوسازی، توسط مسئول نوسازی کد جدید شناسایی و بر روی پرونده درج می گردد.

وی ادامه داد: پرونده ها توسط پرسنل اکیپ واحد جانمایی بررسی و در صورت تکراری بودن کد هر دو پرونده به مسئول نوسازی ارجاع می شود تا کد صحیح درج شده و سپس تیم این واحد نسبت به بررسی پرونده از لحاظ داشتن نقشه هوایی و GPS  اقدام کنند.

شهردار منطقه ۶ تبریز یادآور شد: در صورت نداشتن نقشه هوایی و GPS و یا عدم شناسایی ملک مورد تخلف پرونده به ماموران فنی مستقر در این واحد ارجاع و پس از بررسی و بازدید میدانی ملک اطلاعات دقیق پرونده اعم از کروکی، GPS و متراژ دقیق ملک و بررسی اسناد ملک جمع آوری و تحویل متصدی جانمایی می شود.

 

 

وی در تشریح فواید این طرح گفت: با توجه به استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی از سال ۱۳۹۲، از خصوصیات این سامانه مکان محور بودن و نیازهای اساسی آن درج کد نوسازی بر روی هر یک از املاک و الحاق پرونده شهرسازی به ملک مربوطه و ثبت هر ملک با یک کد نوسازی می باشد.

فیروزیان افزود: با توجه به اینکه این کار ارتباط مستقیم با حقوق مادی شهروندان و شهرداری دارد و درج ملک و کد اشتباه باعث صدور فیش غلط نوسازی می شود و توزیع به همان صورت باعث نارضایتی از مجموعه شهرداری از اذهان شهروندان خواهد شد، پس از فواید دیگر آن می توان به حفظ و صیانت حقوق شهروندان و شهرداری یاد کرد.

شهردار منطقه ۶ تبریز با بیان اینکه، بدست آمدن آمار دقیق املاک (مسکونی، صنعتی و کارگاهی) با استناد به کدهای نوسازی منطقه، گفت: با توجه به رو شدن تمامی پرونده های بایگانی که سالها راکد و بدون هیچگونه ثبت درخواست خاک می خوردند با اجرای این طرح به کمک ماموران فنی و بخصوص ماموران تخلف یابی پرونده های دارای خلاف بازدید و بعد از تشکیل پرونده به واحد شهرسازی و ماده صد ارجاع داده شده که موجبات درآمدزایی منطقه را تا حدی فراهم خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به استراتژی شهردار کلانشهر تبریز نسبت به اولویت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری و خدمات شهر الکترونیک و جلوگیری از دوباره کاری در این پروژه نیز سعی بر آن شده تا شهروندان بتوانند از کلیه امکانات موجود سیستم برای محاسبات ضوابط و طرحهای ابلاغی شهرداری استفاده کرده و بدون مراجعه به شهرداری در منزل یا محل کار خود از موقعیت ملک خود، طرح ملک و قیمت منمطقه ای ملک خود آگاه بوده و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان بسهولت تمامی درخواستهای خود را برای ساخت و ساز و یا هر گونه گواهی پیگیری نمایند.

فیروزیان با تاکید بر ضرورت اجرای جانمایی املاک منطقه، تصریح کرد: در صورتی که جمع سپاری و برون سپاری در سازمانها و مناطق شهرداری اتفاق افتد بدون اجرای جانمایی و استفاده از خدمات اینترنتی قادر به خدمت رسانی به شهروندان نخواهیم بود.

وی با بیان برخی مزایای جانبی طرح جانمایی، اظهار داشت: صدور فیش های گروهی براساس قیمت منطقه ای از سال ۹۳ به بعد، نوسازی و عوارض برای درآمد، اصلاح پرونده ها و کدهای شهرسازی، یکسان سازی کدهای تکراری و سر و سامان دادن به بایگانی منطقه در کنار این طرح برای سهولت خدمات رسانی و تسریع در پیگیری مطالبات شهروندان میسر خواهد بود.

شهردار منطقه ۶ تبریز، در خاتمه از کلیه همکاران محترم و منابع انسانی منطقه که در اجرای دقیق و سرعت بخشی به پروژه متحمل زحماتی می شوند تشکر کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا