در مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان مشغول به تحصیل هستندو تا کنون حدود ۵ هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:

در مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان مشغول به تحصیل هستندو تا کنون حدود ۵ هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی صبح  امروز در نشست‌خبری  حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند “شما علم را بیاموزید مگر از انسان‌های مشرک و حتی از یک دیوانه”، این به معناست که علم اختصاص به مسلمان‌ها ندارد، در روایات به علم تاکید بسیاری شده، هر کشور و ملتی که در علم پیشرفت کنند می‌توانند بر دنیا حاکم شوند.

وی افزود: اینکه رهبر ‌انقلاب تاکید بر رشد علمی دارند به این دلیل است که رشد ما در علم سبب افزایش جایگاه ما در دنیا می‌شود، با ایجاد فضای تحصیل خواهران و برادران امروز در یک مقام عالی در رشد علم قرار داریم اما به این رشد راضی نیستیم و همیشه باید از رشد خود ناراضی باشیم تا در جهت پیشرفت علمی بیشتر تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای در علم پیشرفت کرد می‌تواند از زیر استعمار دیگران رهایی یابد، یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی تاسیس و ایجاد فضاهای آموزشی برای خواهران خود در سراسر کشور است، پیش از انقلاب حوزه‌های علمیه برادران وجود داشت و انسان‌های بزرگی نیز از این حوزه‌ها معرفی شدند.

وی تصریح کرد: علمای ما در همه ‌زمان‌ها تلاش کرده‌اند این حوزه‌ها را زنده نگه دارند و امروز ایران پایگاه عظیم و بزرگی برای حوزه‌های علمی دنیاست، ما از 70 کشور در حوزه‌های علمیه طلبه داریم، امروز قم پایگاه عظیم نشر معارف دینی شده است.

‌‌ابطحی بیان کرد: پیش از انقلاب برای خواهران فضای علمی نبود، البته در سال 41 در قم به دستور امام راحل فضایی ایجاد شد اما در همه کشور وجود نداشت، در سال 75 و به دستور رهبر انقلاب حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش یافت، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دستور رهبر انقلاب لباس عمل پوشاندند و امروز در سراسر کشور حدود 500 حوزه علمیه خواهران داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته حدود 40 هزار جلسه قرآنی در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این حرکت پیش از انقلاب وجود نداشته، در یک‌سوم مدارس آموزش و پرورش امام جماعت اعزام می‌کنیم و در سراسر کشور با هماهنگی آموزش و پرورش، خواهران واجد شرایط در دبیرستان‌های دخترانه به‌عنوان امام جماعت حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سفر به قم فرمودند پدیده حوزه‌های علمیه خواهران پدیده بسیار مبارک و عظیمی است، هزاران فیلسوف، فقیه، دانشمند و آشنای به معارف باید تربیت شوند که اینان برای انقلاب آبرو هستند، آیت‌الله مظاهری نیز فرمودند آنچه در توان دارید در حوزه‌های علمیه خواهران به‌کار گیرید.

‌‌ابطحی خاطرنشان کرد: حدود 550 مدرسه دخترانه استان از طلاب خواهر برای اقامه نماز جماعت بهره‌مند می‌شوند، این حرکت بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود، یکی از مشکلات ما عدم اطلاع برخی افراد از فرهنگ دینی بوده، در گذشته فرهنگ غرب را جامعه ما تجربه کرد که این فرهنگ انسان را به بی‌بند و باری و پوچی کشاند و مردم و ملت ما نمی‌خواهند به آن حالت بازگردند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان حدود 5 هزار فارغ‌التحصیل در سطح 2 داریم و حدود 70 هزار نفر در حوزه‌های علمیه مشغول به‌کار هستند و بیش از 90 هزار نفر فارغ التحصیل سطح 2 داریم، سطح 2 برای افراد دارای سیکل و دیپلم است که در سراسر استان ثبت نام داریم، کسانی که سیکل دارند 7 سال و افراد دیپلمه دوره‌ای 5 ساله را پشت سر می‌گذارند و در این مدت مدرک لیسانس به آن‌ها داده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: مدرک لیسانس ما مدرک معادل نبوده و همچون مدارک دانشگاه رسمی است و حتی قادر به ادامه فعالیت در دانشگاه هستند، قابل ذکر است که این دوره عمومی بوده و اینگونه مدارس در سراسر کشور وجود دارد، سطح دیگر ما سطح 3 یا همان کارشناسی ارشد به شمار می‌رود که سطحی تخصصی است.

وی گفت: از سال گذشته سطح 4 یا همان دکتری را پذیرش داریم که در 2 رشته تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول مدارک رسمی ارائه می‌شود، مدرک این سطوح مورد تایید وزارت علوم هستند، حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان از افراد تبعه دیگر کشورها نیز پذیرش دارند و در مجموع 7 هزار و 500 طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا