امام جمعه:گتوند سهم ناچیزی از اشتغال دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز سه شنبه ایرنا حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی در نشست شورای اداری و معارفه سرپرست جدید فرمانداری گتوند با اشاره به آمار بیکاری دراین شهرستان افزود: جوانان بیکار گتوند هیچ سهمی از فرصت های شغلی در دیگر شهرستان ها ندارند.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد نیروهای شاغل در ادارات شهرستان گتوند غیر بومی هستند افزود: نیروهای بیکار گتوند با مراجعه به شهرهای پیرامون با مخالفت این شهرها روبرو می شوند و بکارگرفته نمی شوند.
امام جمعه گتوند با تاکید بر اینکه مساله اشتغال باید در این شهرستان حل شود، ادامه داد:این شهرستان از سد گتوند علیا تنها اسم آنرا یدک می کشد و هیچ سهمی از فرصت های شغلی در این سد ندارد این در حالیست که از شهرهای اطراف گتوند و حتی استان های دیگر در این سد مشغول به کار هستند و جوانان دارای مدارک دانشگاهی گتوند بیکار هستند.
حجت الاسلام شاه آبادی گفت:مسئولان فقط کارهای عمرانی را در نظر نگیرند وباید در زمینه های اجتماعی ،فرهنگی نیز پشتیبانی کنند.
امام جمعه گتوند در ادامه سخنانش پیگیری و پشتیبانی فرماندار سابق گتوند از برنامه های فرهنگی شهرستان را قابل تقدیر خواند و از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست از اخلاق ،رفتار و عملکرد سیدمجید صالحی الگو بگیرند.
وی همچنین به سکونت مسئولان در شهرستان گتوند محل خدمت خود تاکید کرد و گفت: مسئولان باید درمحل خدمت خود سکونت کنند تا با مشکلات آشنا شوند و از نزدیک مشکلات را لمس کنند.
رئیس شورای شهرستان گتوند نیز افزود: مشکل مالی و تامین نشدن اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات در پیشرفت کند شهرستان در دوران مدیریت فرماندار سابق بود.
علی علیزاده به نکات بارز فرماندار سابق گتوند اشاره کرد و گفت: برقراری تعامل خوب بین مدیران دستگاه های اجرایی و به دور از حاشیه از مهمترین نکات بارز در طول خدمت فرماندار سابق این شهرستان بود.
وی موضوع اشتغال و مشکلات ساختار اداری را از مهمترین مشکلات و دغدغه اصلی مردم شهرستان نام برد وخواستار ساماندهی کارخانه های موجود و ایجاد کارخانه های تولیدی در شهرستان شد.
رئیس شورای شهرستان گتوند همچنین به ظرفیت وقابلیت های شهرستان در زمینه گردشگری اشاره کرد و خواستار سرمایه گذاری و توجه بیشتر مسئولان استانی به موضوع گردشگری در این شهرستان شد.
فرماندار سابق گتوند نیز با ارائه گزارشی از عملکرد 25 ماهه خود در این مسئولیت خود گفت: مشکل اساسی شهرستان در طول 2 سال گذشته تامین نشدن اعتبارات بوده است.
سید مجید صالحی بیکاری را دغدغه اصلی مردم شهرستان گتوند بیان کرد و افزود: 36 هزار هکتار زمین کشاورزی در گتوند وجود دارد که تنها 17 هکتار آن آبی هستند و اگر بستر مناسب وجود داشته باشد و مابقی این مزارع از دیم به آبی تبدیل شوند بخش زیادی از مشکلات بیکاری در این شهرستان رفع خواهد شد.
مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان نیز در این نشست افزود: تغییر مدیران در جهت تعادل بخشی نقاط استان است و خدری فرماندار جدید از مدیران باتجربه در حوزه امنیتی،سیاسی و اجتماعی است.
حبیب‌الله فضل‌الله‌پور به گسترش مطالبه گری اشاره کرد و گفت: با نقد کردن منطقی مطلوب و راهگشا مطالبه مردم محقق خواهد شد.
وی افزود: مدیران نباید هزینه محور باشند و مدیری که هزینه محور باشد هرگز در کارهای خود موفق نخواهد شد.
سرپرست جدید فرمانداری گتوند نیز با تشکر از اعتماد صورت گرفته نسبت به خود
گفت: از چند ماه قبل این پست پیشنهاد شده بود ودر طول خدمت از رفتار و اقدامات مثبت صالحی فرماندار سابق جهت انجام امور الگو خواهم گرفت.
علی خدری غریبوند افزود: از ظرفیت و پتانسیل تمام افراد استفاده خواهم کرد و تمام تلاشم را درراستای سیاست های دولت تدبیر و امید و پیشرفت شهرستان بکار خواهم گرفت.
پرویز رضایی معاون فرماندار گتوند نیز در پایان این نشست با تقدیر و تشکر از زحمات صالحی فرماندار سابق این شهرستان به تعامل وپشتکار همکاری وی با مدیران اشاره کرد و گفت: شهرستان گتوند در طول خدمت فرماندار سابق پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف داشته است.
به گزارش ایرنا در این نشست با تجلیل از خدمات و تلاش سیدمجید صالحی فرماندار سابق گتوند ، علی خدری غریبوند با حکم استاندار خوزستان به عنوان سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
بخشدار مرکزی مسجد سلیمان ،مدیر صندوق مهر رضا(صندوق کارآفرینی امید) و دبیر شورای تامین شهرستان مسجد سلیمان از جمله مسئولیت های علی خدری غریبوند سرپرست جدید فرمانداری گتوند می باشد.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و 45 روستا می باشد.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان: irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا