نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج دست در یزد انجام شد

پایگاه خبری ارک خبر-یزد:

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج دست در یزد انجام شد

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج دست در بیمارستان سیدالشهداء یزد با موفقیت انجام شد.

ارک خبربه نقل از ایرنا:مدیرعامل و مسوول فنی بیمارستان سیدالشهداء یزد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل توسط دکتر سیدحسین سعید متخصص ارتوپد و فوق تخصص جراحی دست، بر روی دست زن 68 ساله که 6 ماه پیش به دنبال سقوط از ارتفاع ، دچار شکستگی استخوان بازو شده بود، انجام گرفته است.
دکتر مرتضی مناقب اظهار کرد: بعد از اصلاح اولیه و به دلیل جوش‌ نخوردن محل آسیب، بیمار دچار دردهای شدید و آرتروز زودرس مفصل آرنج شده بود که این مشکلات با انجام عمل تعویض مفصل آرنج رفع می شود.
وی تصریح کرد: این تکنیک و پروتز مخصوص به مدت 6 ماه است که در کشور رایج شده و در استان یزد نیز امکان انجام این عمل وجود دارد.
مناقب اضافه کرد: بیماران که دچار شکستگی‌های وخیم آرنج هستند که با پیچ و پروتز معمولی امکان درمان آنان وجود ندارد، می توانند از طریق این روش درمان شود.
استان یزد از قطب های مهم پزشکی کشور است که برخی از استان های همجوار نیز از خدمات مراکز درمانی این استان استفاده می کنند و حدود 50 درصد از ظرفیت مراکز درمانی استان یزد به هموطنان استان های جنوب و جنوب شرق کشور اختصاص می یابد.
بیمارستان سیدالشهدا یزد دارای بخش های مختلف جراحی، اطفال، قلب، زنان و فیزیوتراپی است و 130 پزشک متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان به بیماران خدمات ارائه می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا