طرح تبدیل منطقه مهران به منطقه آزاد تقدیم مجلس می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما در دولت تصویب کردیم که منطقه مهران به یک منطقه آزاد تبدیل شود. این طرح به زودی به مجلس تقدیم می‌شود.

jahangiri

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به ایلام در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دولت برنامه‌های خوبی برای توسعه استان ایلام دارد، اظهار کرد: در این سفر با مدیران و مسئولان استان جلسات مختلفی خواهیم داشت تا در جریان مشکلات استان و طرح‌های در حال اجرا قرار بگیریم.

وی همچنین گفت: استان ایلام استعدادهای خوبی به ویژه در بخش نفت و گاز دارد که طرح‌های مختلفی در این زمینه در این استان در حال اجراست. همچنین مهمترین طرح‌های آبی در این استان در حال اجراست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام به تصویب رسید که این طرح هم اکنون در حال اجراست. طرح‌های آبیاری و ساخت سدهای مختلفی نیز در استان ایلام در حال اجراست.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که استاندار ایلام در دو هفته گذشته در جلسات هیأت دولت شرکت کرده و اطلاعات خوبی درباره طرح‌های در حال اجرا ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: در این سفر ما از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح‌ها قرار می‌گیریم.

وی همچنین افزود: استان ایلام به دلیل هم مرز بودن با عراق استعداد بسیار خوبی در زمینه توسعه صادرات دارد. در سال گذشته مبادلات ما از این استان 40 درصد افزایش یافته است. در سال جاری نیز یکی از سیاست‌های مهم دولت ورود به رونق اقتصادی است. برای اجرای این سیاست صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق استان‌هایی مثل ایلام بسیار مهم است.

جهانگیری در پایان تأکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد توسعه استان ایلام باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا