لوله گذاری 91 هکتار از اراضی کشاورزی آران و بیدگل

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد ساجدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است که 4 میلیارد و 95 میلیون ریال آن کمک بلاعوض دولتی و مابقی از خودیاری کشاورزان تامین شده است.
وی گفت: هم اکنون با توجه به محدودیت منابع آبی و نیز افزایش روز افزون تقاضای آب، استفاده صحیح از این مایع ارزشمند ضروری بوده و به همین دلیل سطح لوله گذاری انتقال آب کشاورزی در این شهرستان برای ارتقای بهره وری مصرف بهینه آب افزایش یافته است.
وی افزود: کاهش بیش از حد نشت در مقایسه با کانال های خاکی و بتنی، از بین بردن تبخیر و تعرق در مسیر انتقال، سهولت حرکت ادوات کشاورزی در مزرعه ها و مدیریت انتقال آب بین منبع تغذیه و مزرعه ها از مهم ترین مزایای انتقال آب با این لوله هاست.
ساجدی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای روستاهای این شهرستان در بخش کشاورزی، برنامه های مناسبی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه بخش کشاورزی در روستاها در دست اجرا است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های نوین کشاورزی و با انتقال دانش به داخل مزرعه ها، زمینه افزایش بهره وری در کشاورزی با استفاده از کارشناسان جهاد کشاورزی فراهم می شود.
شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان دارای سه هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا