یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت است

ماموستا سید احمد سجادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از طرح های بسیار موفق دولت دکتر حسن روخانی دانست و افزود: پیش از این بسیاری از مردم به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی به امامان جمعه مراجعه کرده و ضمن گلایه از نرخ های بسیار بالای درمانی از امامان جمعه درخواست می کردند در خطبه های نماز جمعه برای هزینه های درمانی آنها از مردم طلب کمک کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه از 2 سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت حجم مراجعات مردمی به امامان جمعه کاهش یافته که این مهم نشان دهنده کاهش هزینه های درمانی در جامعه است.
امام جمعه شهرستان سروآباد با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در خدمت همه افراد جامعه است، افزود: اجرای این طرح باعث افزایش رضایتمندی مردم به ویژه قشر ضعیف و نیازمند شده است.
او اضافه کرد: با اجرای این طرح هم اکنون در تمام روستاهای شهرستان سروآباد خانه های بهداشت و امکانات درمانی برای خدمت رسانی به روستا نشینان فراهم شده و آمار مبتلایان به بیماری ها کاهش یافته است.
وی اجرای دقیق طرح نظام سلامت را خواستار شد و افزود: در صورتی که تمامی بندهای طرح تحول نظام سلامت به درستی اجرایی شود به نفع همه مردم، به ویژه قشر ضعیف جامعه است.
ماموستا سجادی ادامه داد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و باعث کاهش هزینه های رفت و آمد مردم به سایر بیمارستان ها در شهرهای همجوار شده است.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، طرح تحول در نظام سلامت توسط دولت یازدهم در اردیبهشت ماه 1393 در راستای تحقق سیاست های کلی رهبری و ارتقای مورد انتظار در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات اجرا شده است.
مهمترین اهداف طرح تحول نظام سلامت که شامل هشت بسته اجرایی بوده افزایش پاسخگویی نظام سلامت، کاهش پرداخت های مستقیم از جیب مردم، کاهش درصد خانوارهایی که به خاطر دریافت خدمات سلامت دچار هزینه کمرشکن شده اند، بهبود پی آمدهای بیماران اورژانسی و افزایش زایمان طبیعی است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/ 6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/ انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا