اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلانغرب

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سعید حیدرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل اعتبارات خط چهار مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و در قالب تسهیلات بانکی مناسب با عاملیت بانک کشاورزی برای 17 واحد مرغداری صنعتی و واحدهای گاوداری صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: متصدیان این واحدها ظرف مدت 10 روز مهلت با تکمیل مدارک لازم نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت گاز برای تبدیل سوخت مصرفی واحدهای یاد شده از نفت گاز به گاز مایع اقدام کنند.
وی بیان کرد: با توجه به حجم فعالیت واحدهای صنعتی مرغداری و گاوداری در این شهرستان، بیشترین تسهیلات در نظر گرفته شده در سطح استان پس از شهرستان های کرمانشاه و اسلام آباد به گیلانغرب اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: بهره بردارن این واحدها با توجه به توجیه اقتصادی مناسب اجرای این طرح در افزایش درآمد آنها و همچنین اخطاریه های مداوم شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر قطع سهیمیه سوخت واحدهای صنعتی ، باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.
حیدرپور گفت: اجرای این طرح علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت واحدهای تولیدی، کاهش هزینه های سوخت مصرفی آن ها را نیز به دنبال خواهد داشت و مجریان طرح ها دیگر مجبور نخواهند شد مازاد سوخت مصرفی را با توجه به سهمیه تعیین شده کنونی از طریق آزاد تهیه کنند ضمن اینکه متضمن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز خواهد بود.
وی اولویت اجرای طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی را خارج از بافت روستا بیان کرد و افزود: هم اکنون 30 واحد صنعتی و 47 واحد سنتی مرغداری با تولید سالیانه چهار هزار و 520 تن گوشت مرغ و در بخش گاوداری ها نیز پنج واحد صنعتی بزرگ و 593 واحد سنتی در مجموع با 12 هزار و 750 راس دام سنگین در گیلانغرب فعالیت دارند که سالانه چهار هزار و 500 تن گوشت قرمز و 10هزار و 750 تن شیر مصرفی استان را تامین می کنند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا