عربستان با کشتار مردم بی گناه یمن جایگاه را خود در جهان اسلام از دست داده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: عربستان با کشتار مردم بی گناه یمن جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده است و دیگر کشورها نیز حاضر نیستند خود را شریک آن جنایات کنند.

 images

از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سرلشگر فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه صبح امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت و گو کرد.

شمخانی در این دیدار با تحسین مقاومت و ایستادگی ارتش،ملت و دولت سوریه در برابر گروه های تروریستی طی سال های گذشته ،هدف حمایت برخی کشورکشورها از تروریسم را تامین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: کشورهای جبهه مقاومت از سوریه حمایت قاطع به عمل خواهند آورد.

وی، جایگاه و نقش سوریه در معادلات منطقه ای را مهم و تاثیرگذار عنوان و تصریح کرد: با دستیابی به پیروزی و بهره گیری از فرصت ها،سوریه قدرتمندتر از گذشته در جبهه مقاومت ایفای نقش خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که تقویت خشونت و استفاده ابزاری از تروریسم تنها موجب تصاعد بحران می شود وهیچ راه حلی به جز مذاکره و دیپلماسی وجود ندارد.

شمخانی با محکوم کردن رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی عربستان در تجاوز به خاک یمن اعلام خاتمه عملیات پس از 26 روز و در عین حال ادامه بمباران مردم و زیرساخت های این کشور را نشانه تردید و سردرگمی و چند دستگی در سلسله مراتب قدرت و تصمیم گیری عربستان دانست.

وی همچنین گفت: عربستان درگیر مشکلات و جنگ قدرت در ساختار حکومتی خود است و با هجوم به ضعیف ترین همسایگان خود و کشتار شهروندان بی گناه و مسلمان یمن ،جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده است و دیگر کشورها حاضر نیستند خود را شریک جنایات این کشور کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا