نظارت 100 بازرس درطرح نوروز 96 بر بازار هرمزگان از یکم اسفندماه

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، خلیل قاسمی شنبه در آئین آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز 96 که با حضور استاندار برگزار شد ، افزود: این طرح نظارتی از اول اسفند 95 تا 31 فروردین 96 به مدت 2 ماه اجرا می شود و بازرسان و ناظران در 2 شیفت صبح و بعد از ظهر و حتی در روزهای تعطیل به ارائه خدمات می پردازند.
وی ، هدف از اجرای این طرح را تامین نیازهای ضروری مردم و ارائه خدمات به مسافران نوروزی و همچنین پایش بازار کالا و خدمات و برخورد با متخلفان است.
این مسئول اظهارکرد: در طرح یاد شده از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مورد نیاز مردم شامل نان ، لبنیات ، میادین میوه و تره بار، گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، قند و شکر، روغن نباتی ، برنج ، پوشاک ، کیف و کفش ، آجیل و خشکبار ، خواربار و شیرینی جات ، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ، انبارهای کالا و همچنین بخش های خدماتی شامل شرکت های مسافرتی و فروش بلیط ، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن سیاحتی ، زیارتی و اقامتی و رستوران ها و خشکشویی ها بازرسی و نظارت می شود.
قاسمی ادامه داد: تیم‌های مشترک بازرسی متشکل از سازمان صنعت و معدن ، تعزیرات حکومتی ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره غله ، نیروی انتظامی ، اداره کل تعاون ،پشتیبانی امور دام ، اداره کل استاندارد و سایر نهادهای مرتبط بر کمیت و کیفیت کار نظارت کامل داشته و جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی گرفته خواهد شد.
وی همچنین به سامانه 124 اشاره کرد و گفت: این سامانه در جهت تخلف گرانفروشی ، درج نکردن قیمت ، کم فروشی ، صادرنکردن فاکتور خرید ، حراج غیر مجاز ، تقلب و احتکار راه اندازی شده که از مردم خواستاریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف یاد شده مراتب به بازرسان اطلاع دهند.
وی با اشاره به اینکه تیم های بازرسی و نظارتی در سراسر استان به ارائه خدمات می پردازند ، گفت: بیشترین توجه ما در بندرعباس مرکز استان ، در شرق (میناب) و غرب (بندرلنگه) است چرا که در این شهرستان ها بازارهای قدیمی وجود دارد و خرید مردم بیشتر در این مناطق صورت می گیرد.
گفتنی است برای ایام نوروز 500 تن گوشت مرغ ، 200 تن گوشت قرمز ، 600 تن برنج ، 300 تن سیب و 400 تن پرتقال و همچنین مابقی اقلام به میزان مورد نیاز در هرمزگان ذخیره سازی شده است.
استان هرمزگان دارای 35 هزار واحد صنفی در قالب 142 اتحادیه صنفی است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا