آزادسازی 121 هکتار اراضی ملی از دست متصرفان

سرویس خبری روزنامه ارک- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی از آزادسازی بیش از 121 هکتار از مراتع این شهرستان از دست متصرفان و واگذاری آن به منابع طبیعی در سال گذشته خبر داد.

به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، نجاتعلی دشتی در نشست کمیته صیانت از منابع طبیعی در گرمی اظهار کرد: تمام تلاشمان را با همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی و همچنین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به کار گرفتیم تا دست متجاوزان به منابع ملی از تصرف این منابع کوتاه شود.

وی تصریح کرد: در سال 93 با تشکیل 144 پرونده تخریب مرتع، قطع درختان جنگلی و ورود دام مازاد به مراتع با متصرفان و متجاوزان به منابع ملی گرمی مقابله شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی گفت: تاکنون با اجرای احکام قضایی صادره علیه متصرفان منابع طبیعی بیش از 121 هکتار از مراتع این شهرستان آزادسازی شده است.

دشتی افزود: با همکاری تنگاتنگ محاکم قضایی، پاسگاه‌های هنگ مرزی و نیروی انتظامی با مقابله با تملک، تصرف و تخریب منابع طبیعی با عدول‌کنندگان از قانون برخورد می‌شود.

عبدالله توکلی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی نیز از برنامه‌ریزی منظم گشت‌های مأموران یگان حفاظت برای صیانت از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

گرمی مغان با 100 هزار هکتار مرتع و 2 هزار و 500 هکتار جنگل و توده‌های جنگلی در شمال اردبیل قرار دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا