خسارت 19 میلیارد ریالی سیل و بارندگی اخیر درکاخْک گناباد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد رضا حجازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت به مزارع کشاورزی، باغ ها، گلخانه ها و راههای بین مزارع وارد شده است.
وی تصریح کرد: همچنین تاسیسات آبرسانی و برق رسانی ، قنات ها و کانال های آب کشاورزی بخش کاخک نیز خسارت دیدند.
وی ادامه داد: بعد از بررسی خسارت های وارده، پرداخت خسارت به کشاورزان و خسارت دیدگان تحت پوشش آغاز شده و بازگشایی تعدادی از محورهای روستایی در دست انجام است.
حجازی گفت: همچنین به دلیل سیل و بارندگی و آبگرفتگی شدید مسیرها در 10 روز گذشته علاوه بر خسارت کلی به یک قنات در بخش کاخک ارتباط روستاهای مهی آباد، تخب آباد بالا و پایین، علی منصور، تک میدان، کورشک و صالح آباد کاخک با شهر قطع شده بود که با تلاش دست اندرکاران ذیربط بازگشایی شدند.
وی اظهار کرد: این بارش شدید موجب ریزش کوه و مسدود شدن محور کاخک به کریمو گناباد و سرایان استان خراسان جنوبی شده بود که با تلاش راهداران این محور بازگشایی شد.
حسن آذرمهری رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گناباد نیز گفت: به جز بخش کاخک بارش شدید باران چند روز گذشته خسارت چندانی به دیگر مناطق این شهرستان وارد نکرد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد نیز گفت: میزان بارش این شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال با سه برابر افزایش از 22 به 75.4 میلیمتر رسید و نسبت به میانگین 30 ساله 13 درصد رشد داشت.
داریوش شیبانی ادامه داد: میزان بارندگی بهمن ماه امسال نسبت به میانگین 30 ساله افزایش 92 درصدی داشت و نسبت به بهمن ماه سال قبل از دو به 46.6 میلیمتر رسیده است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
2095/7545/ 6012 خبرنگار:فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا