هویت دینی زنان محور سوگواری “عطریاس”

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 هویت دینی زنان محور سوگواری “عطریاس”
سوگواره “عطریاس” به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به منظور پرورش هویت دینی زنان صبح امروز 11 اسفندماه در باغ طلوع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، حضرت فاطمه(س) با اصرار بر انجام وصیت و توصیه پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص خلافت، جانشینی و وفاداری بر آرمان‌ها و اندیشه اسلامی، ظلم‌ها و بی‌مهری‌های زیادی را متحمل شد، چه اینکه دراین راه یار و یاوری نداشت و می بایست به تنهایی سنت، سیره و توصیه پیامبر(ص) را به انصار و مهاجر یادآور می شد.
ثبات قدم و اهتمام ایشان به این موضوع تا بدان آنجا پیش رفت که شب هنگام در مقابل منازل انصار و روز در مسجد النبی و حتی در آن هنگام که به خانه ایشان هجمه بردند بر اعتقاد و باور خود پای فشرد تا جایی که مجروح شده و پس از چندی به شهادت رسید.
او در بستر بیماری نیز از بیدارگری غافل نمانـد؛ در برابر زنان مهاجر و انصار، از کسانی که علی(ع) را رها کردند، نالید و رنج نامه خویـش را بـر آنان خـوانـد. ایشان حتی با وصیتنامه خود سعی نمودند که صحابه را از انحراف و رقابت گمراهانه ای که منجر به انحراف مسیر خلافت شده بود، آگاه سازند، ایشان الگوی همه زنان شیعه هستند.
باغ بانوان طلوع وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همزمان با ایام دهه فاطمیه، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) – که به دلیل اتقان بیشتر نزد شیعیان به فاطمیه دوم شهرت یافته- در محل باغ بانوان طلوع برگزار کرد.
باغ بانوان طلوع جهت سهولت دسترسی بانوان به امکانات و فضاهای مورد نیاز، در حاشیه شرقی شهر با هدف خدمت رسانی به بانوان و خانواده های مناطق ۷ و ۱۰ در سال ۱۳۹۱ تأسیس شده است.
هویت دینی زنان محوریت سوگواری حضرت زهرا(س)
مدیر باغ بانوان طلوع سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به ویژه برنامه سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: در این ویژه برنامه که با محوریت هویت دینی بانوان تدارک دیده شده، حجت‌الاسلام پورعلیزاده کارشناس مسائل و مشکلات خانواده با موضوع نقش زن در خانواده با توجه به سیره حضرت زهرا(س) سخنرانی کرد.
هاجر ابراهیمی ادامه داد: این برنامه صبح امروز چهارشنبه از 9 صبح تا 12 در باغ بانوان طلوع همراه به قرائت حدیث کسا و مرثیه سرایی مداح اهل بیت آقای حمزه می‌پردازد.
وی با اشاره به برنامه‌های قبلی باغ بانوان طلوع اظهار کرد: در برنامه‌های قبل با اینکه تبلیغات با ارسال پیامک و دعوت‌نامه همراه با گل برای 250 نفر انجام شده بود اما باغ بانوان طلوع شاهد حضور بیش از 700 نفر در هر برنامه بود.
همیاری بانوان محله در سوگواری حضرت زهرا(س)
مدیر باغ بانوان طلوع اطلاع رسانی باغ بانوان طلوع را بعد از برنامه سوگواری برای ارتباط بیشتر با بانوان ضروری دانست و تصریح کرد: بعد از این برنامه فرم‌هایی جهت اطلاع رسانی برنامه‌ها، عضوگیری برای کانون‌های مادران و ثبت نام برای ارتباط بیشتر با بانوان تقدیم می شود.
ابراهیمی در توضیح بیشتر کانون‌های مادران افزود: این کانون‌ها هر دو هفته یکبار با محوریت مباحث روانشناسی خانواده، مسائل زناشویی و تربیت فرزند برگزار می‌شود که کارشناسان این برنامه توسط بانوسرای آفتاب معرفی می شوند.
وی ارتقای هویت دینی بانوان را از اهداف باغ بانوان طلوع برشمرد و ابراز کرد: این سوگواره‌ها جهت پر رنگ کردن دین توسط بانوان در خانواده برگزار می‌شود که عمده افراد شرکت کننده در این برنامه‌ها بانوان خانه‌دار میانسال و جوان هستند.
مدیر باغ بانوان طلوع سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باغ بانوان طلوع در یکی از بومی‌ترین و مذهبی‌ترین محله‌های اصفهان، پل تمدن، واقع شده و بانوان محله برای برگزاری برنامه‌های این چنینی همیاری خوبی با باغ بانوان دارند مثلا کارهای اجرایی این سوگواره چیدمان، پذیرایی و .. را بانوان محله انجام می‌دهند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا