فروش سهم به کشاورزان مازندرانی با نسخه پیچی مهندسان کشاورزی

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود : با اجرای این طرح فروشگاههای عرضه سموم کشاورزی درمازندران بدون نسخه مهندسان کشاورزی ، مجاز به فروش سم به کشاورزان نخواهند شد.
وی ادامه داد : اجرای این طرح می تواند از روند رو به رشد استفاده بدون ضابطه و غیر کارشناسی سموم کشاورزی و تاثیر منفی آن برکیفیت محصول نیز جلوگیری کند.
جان بابائی گفت : بر اساس تفاهمنامه2 جانبه بین جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی این طرح بزودی در مازندران عملیاتی می شود.
*ناسالمی دندان مازنی ها و ارتباط با چاقی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران چاقان شدن مردم این خطه شمال کشور و اول بودن این جمعیت را در چاقی در بین جمعیت کشور ناشی از افزایش میزان ناسالمی دندان دانست و گفت که بررسی اولیه نشان می دهد که چاقی جمعیت مازندران با ناسالم بودن دندانشان در ارتباط است .
وی افزود : طرح بررسی دندان جمعیت مازندرانی بزودی اجرا می شود تا بتوان رابطه بین چاقی و دندان را در استان بررسی و نسخه پیچی کرد.
او ادامه داد : در حوزه سلامت جامع نقش وزارت بهداشت و درمان حدود 25 درصد است و بقیه از سوی دستگاههای دیگر باید اعمال شود که به درستی این وظایف عملیاتی نمی شود.
طبق آمار وزارت بهداشت و درمان مازندران چاقی ترین زنان کشور را داراست.
** سرخ کردنی در رستوران ها ممنوع
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش مصرف غذاهای سرخ کردنی را دیگر برنامه های سلامت محور در استان دانست و از مردم خواست تا از صرف غذاهای سرخ کردنی به خصوص در رستوران ها پرهیز کنند.
وی افزود : صرف غذای سرخ کردنی می تواند عوارض جانبی برای مردم داشته باشد و توصیه می شود تا مردم شمال کشور که رتبه اول چاقی را در کشور دارند ، کمتر از این نوع غذاها استفاده کنند.
جان بابائی ، نیم پرس کردن غذاها در رستوران ها را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای برنامه سلامت محوری دانست و گفت که با اجرای این طرح قیمت غذاها نیز در رستوران ها کاهش خواهد یافت.
** اهداء 80 هزار زمین برای ساخت مراکز بهداشتی در روستاها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که در سه ساله اخیر خیرین روستایی 80 هزار متر مربع زمین برای ساخت مراکز بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی استان اهداء کردند.
به گفته وی با اهداء این فضا ها 150 مرکز بهداشتی در روستاها احداث و 80 مرکز جدید نیز در دست ساخت قرار دارد.
جان بایایی افزود : مازندران در تامین فضاهای بهداشتی و درمانی با اهداء خیرین توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
به گفته وی در سه سال اخیر خیرین حدود 220 هزار متر مربع زمین برای ساخت فضاهای بهداشتی و درمانی به مازندران اهداء کردند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا