وزیر بهداشت: کمبود امکانات و تجهیزات درمانی استان ایلام جبران می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح مرکز MRI بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام یادآور شد: با بهره برداری از بیمارستان 374 تختخوابی ایلام (بخاطر کمبود اعتبار روند پیشرفت این بیمارستان کند است) بخش عمده ای از مشکلات درمانی استان مرتفع می شود.
وی با بیان اینکه پروژه های درمانی و بهداشتی زیادی در استان ایلام در دست اجرا است، به وزارت نفت پیشنهاد کرد: برای احداث مراکز درمانی بویژه در بخش سوانح و سوختگی در این استان اقدام کند.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام هم در سخنانی گفت: در این استان نسبت به گذشته خدمات و امکانات درمانی و بهداشتی افزایش داشته است اما همچنان با توجه به نیازها با حد مطلوب فاصله داریم.
سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مرکز MRI بیمارستان امام راحل ایلام به دستور و پیگیری شخص وزیر بهداشت اختصاص یافته است تا مردم کم درآمد و محروم استان ایلام از خدمات آن با نرخ پایین بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، مرکز MRI بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
این مرکز با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار و از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی ایلام راه اندازی شده و اولین MRI بحش دولتی استان ایلام است که در قالب طرح تحول سلامت به این استان اختصاص یافته است.
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی به منظور بازدید از طرح های اجرایی حوزه تحول سلامت و افتتاح چند طرح درمانی و بهداشتی به استان ایلام سفر کرده است.
در این سفر که 2 روز به طول می انجامد طرح های مختلفی همچون مرکز آم آر آی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام (ره)، کلنیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام افتتاح می شود.
افتتاح مرکز آسیب های روانی و اجتماعی استان در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بانگنجاب، بازدید از بیمارستان در حال ساخت 374 تختخوابی ایلام، افتتاح مرکز سی تی اسکن در بیمارستان های شهرهای آبدانان و دهلران از دیگر برنامه های سفر 2 روزه وزیر بهداشت به ایلام است.
دکتر قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان دهلران چند عمل جراحی چشم بیماران نیازمند را نیز به صورت رایگان انجام می دهد.
بهره برداری از مرکز تسهیلات زایمانی شهرستان های ایلام، ایوان، سرابله، مهران، دره شهر و دهلران از جمله دیگر برنامه های وزیر در این سفر است، همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی در جمع هیات علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی خواهد کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ و والای شهدا ادای احترام کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام و نیز حضور در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر است.
دکتر قاضی زاده هاشمی پیش از این سه بار دیگر 2 بار سال های 93 و 94 همزمان با همایش بزرگ پیاده روی اربعین و یک بار نیز در هنگام سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سال 92 به استان ایلام سفر کرده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا