ساخت گنبد مقام امام زین العابدین (ع) در صحن حضرت زهرا (س) آغاز شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه ایرنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حامد امیری، افزود: درضلع غربی حرم مطهر علوی و در نزدیکی «صافی صفا یمانی» در نجف اشرف، مقام با عظمتی قرار دارد که از آن به نام مقام امام زین العابدین (ع) یاد می‌شود.این مقام به سید الساجدین امام علی ابن الحسین ابن علی ابن ابی طالب (ع) منسوب شده است.
وی ادامه داد: براساس اقوال تاریخی، ایشان در زمانی که قبر امیرمومنان (ع) بر مردم پنهان بود، از این مکان، جدشان را زیارت می‌کردند.بعدها در جایگاه زیارت و نماز ایشان مسجدی بزرگ ساخته شد. این مقام تاریخی که نخستین زیارتگاه امیرمومنان محسوب می‌شود اکنون در حال بازسازی است.
امیری اظهار کرد: محل قرارگرفتن مقام تاریخی امام زین العابدین(ع) در ضلع غربی حرم مطهر به‌گونه‌ای است که با کشیدن خط فرضی از راس گنبد آن تا راس گنبد حرم مطهر علوی، صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به صورت قرینه به دوبخش تقسیم می‌شود.
جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضرت زهرا(س) اضافه کرد: ساختمان قدیم مقام امام زین العابدین (ع) بر اثر گذر زمان و تخریب قسمتی از آن در زمان صدام، شکل نامناسبی یافته بود که با توافقات صورت گرفته، تخریب و در 2 طبقه با زیر بنای 3 هزار متر مربع احیا شد.
وی اظهارکرد:نوع قرار گیری این محل در ابتدای ورودی صحن مطهر حضرت زهرا (س) است که تداعی کننده مسیر حرکت ائمه معصوم به سمت مضجع مطهر مولای متقیان است.
وی گفت: با بهره برداری کامل از طرح توسعه حرم مطهر علوی که مزین به نام صحن حضرت زهرا(س) است، زائرین حرم امام علی(ع) از این مقام تاریخی به زیارت مشرف می شوند و پا در جای قدوم مبارک ائمه اطهار خواهند گذاشت.
اجتمام**1933**1776
تنظیم کننده: بهروز سلطانیان ** انتشار دهنده:لیلا خطیب زاده
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا