سی ان ان: ترامپ دیگر از لغو و یا حتی تجدیدنظر در برجام سخن نمی گوید

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از جمعه شب ایرنا، این در حالیست که ترامپ در سخنرانی ها و مناظره های دوره مبارزات انتخاباتی 2016 و حتی پس از پیروزی در این انتخابات، بارها برجام را بدترین توافق تاریخ توصیف کرده و تهدید به لغو یا تجدیدنظر کلی در آن کرده بود.
سی ان ان افزود: از آنجا که فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفته اند که توانایی پیروزی در جنگ با ایران را ندارند، در همین رابطه مقام های بلندپایه این رژیم از اشاره نکردن ترامپ به لغو برجام در سخنرانی های اخیر خود، ناخرسند نیستند.
بر اساس این گزارش، جنگ مورد بحث احتمالا پیامد زنجیره سریعی از رخدادهایی خواهد بود که واشنگتن پیمان هسته ای ایران (برجام) را لغو کند.
در این صورت، ایران بازسازی شبکه گسترده ای از سانتریفوژهای خود را برای غنی سازی اورانیوم آغاز خواهد کرد.
این در حالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی ناظر بر اجرای برجام، هفته گذشته اعلان کرد: ذخیره موجود اورانیوم غنی شده ایران حدود یک سوم میزان مجاز شمرده شده در این پیمان است.
درک فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مشابه ارتش آمریکاست که هرگونه اقدام نظامی این رژیم علیه تاسیسات هسته ای ایران، مستلزم حمله به اهداف چندگانه و مستحکمی است که در عمق خاک این کشور پنهان شده است.
همچنین این نکته به صورت فزاینده ای آشکار شده است که اگر قرار باشد، ترامپ به تهدید خود برای لغو این توافق جامه عمل بپوشاند، باید این مسیر را به تنهایی بپیماید و هیچیک از دیگر امضا کنندگان این توافق یعنی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان با وی همراهی نخواهند کرد.
نتانیاهو همچنین در نتیجه تحقیقات درباره فساد مالی خود و چند تن از همکاران و دستیاران بلند پایه اش، هم اکنون در چنبره مشکلات سیاسی و حتی قضایی گرفتار شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و رویدادهای جهان با کانال ایرنا بین الملل درتلگرام IRNAInternational@ همراه شوید.
https://telegram.me/joinchat/DSEp_0AtzWwBxLcJd5MPjg
شبد*1486*9122*مترجم: محسن شریفی*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا