در انتخابات باید رای مردم را پذیرفت

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز جمعه ایرنا آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران افزود: اولویت همه در انتخابات باید تاکید بر حضور شکوهمند آحاد ملت باشد.
وی افزود التهاب آفرینی ، فریب ، اهانت به نامزدها و ایجاد تفرقه ممنوع است و باید درمقابل اقدامات تخریبی رسانه های دشمن هوشیار بود.
وی همچنین در تحلیل مسایل خارجی، تصریح کرد: همسایگان جمهوری اسلامی ایران بدانند دشمن به دنبال تجریه کشورهای منطقه است .
آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: مدتهاست که دم از ایران هراسی می زنند، بخصوص پس از سرکار آمدن رییس جمهوری تازه کار آمریکا که به شدت دوره گردی می کنند.
وی ادامه داد : روز گذشته شاه جلاد سعودی که به کشور مالزی سفر کرده است علیه جمهوری اسلامی ایران بیانه صادر کرد که ایران هراسی همان عبارت صلح جویانه ایران است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به همسایگان می گوییم ایران مقتدر، اگر شما همسایگان خوبی باشید اقتدارش در مسیر ثبات کشورهای شماست ، نمی خواهید باور کنید که امریکا و کشورهای غربی در پی تجزیه کشورهای شما هستند.
خاتمی خاطر نشان کرد: رییس ستاد مشترک امریکا به صراحت گفته است عراق باید تجزیه شود همانند کره جنوبی وشمالی و ویتنام، بنابراین آنها هر زمان قدرت پیدا کنند در پی تجزیه شما هستند، بفهمید اگر ایران در صحنه نبود داعش در عراق ، سوریه و لبنان دولت تشکیل داده بود ، بنابراین این دست شما درد نکند به ایران اسلامی است .
وی گفت: ایران برادر قدرتمند شما است و قدر این برادر را بدانید به آن طرف آبی ها اعتماد نکنید، مثل صدام از شما استفاده می کنند و زمانی که مدت تان تمام شد مچاله و بیرون می اندازند.
خطیب جمعه تهران افزود: می خواهند در سوریه منطقه آزاد پرواز ممنوع تشکیل دهند به بهانه این که آواره ها را وارد کنند، ولی در پشت صحنه بنا دارند تروریست ها را به جای آواره ها وارد سوریه کنند.
خاتمی اضافه کرد: این مقدمه تجزیه سوریه است و ایران اسلامی به فضل خدا ایستاده است و معتقدیم همسایگان وحدت کشورشان باید حفظ شود و این نصیحتی به این کشورها است .

**فضای انتخاباتی کشور
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل مسایل داخلی پرداخت و گفت: فضای کشور فضای انتخاباتی شده و کلید انتخابات زده شده و ما حرف های دیگری در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری داریم که در نوبت های بعد بیان خواهیم کرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: فضای انتخاباتی ایران باید متفاوت از فضای انتخاباتی غرب باشد، دیدید در امریکا چه خبر بود و چه افتضاحی بوجود آمد این فضاها در شان ایران نیست.
خاتمی با بیان اینکه نخستین اولویت در انتخابات ایران حضور شکوهمند مردم است، اظهار داشت: صرف نظر از اینکه چه کسی رای می آورد و چه جناحی برنده می شود ، تلاش همه نظارتی ها، اجرایی ها، جناح ها و رسانه ها باید برگزاری باشکوه انتخابات باشد.
وی با اشاره به اینکه دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است، افزود: دشمنان زخم خورده ملت در پی آن هستند که فضای انتخابات آرام نباشد و تشنج آفرینی و التهاب آفرینی در انتخابات از ناحیه هر فرد و جناحی محکوم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد، فضای انتخابات نباید فضای عقده گشایی نسیت به ارزشهای اسلامی باشد. نامزدها و هوادارانشان به بهانه نطق های انتخاباتی حق جفا به نظام اسلامی ندارند و نباید خدمات 38 ساله را زیر سئوال ببرند.
آیت الله خاتمی گفت: کسانی که وارد میدان انتخابات می شوند یک فرهنگ را باور کنند و آن تسلیم بودن در برابر رای مردم است و هر فردی رای آورد یا نیاورد. فتنه سال 1388 خروجی تسلیم ناپذیری در برابر رای مردم است .
وی افزود: دروغ، فریب و اهانت به دیگران و دیگر نامزدها در شان فضای نظام اسلامی نیست و در شان امریکا و کشورهای غربی است که کمترین ارزشی برای اخلاق قائل نیستند.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در فضای انتخاباتی نباید تفرقه باشد و کاندیداها و هواداران شان نان خود را در تفرقه نبینند، به خصوص از بعضی از ملیت ها حمایت کنند و آنها را تحریک کنند و بخواهند با تفرقه رای بیاورند، این ارزش ندارد.
خاتمی با تاکید بر اینکه باید مراقبت کرد، گفت: رسانه های بیگانه از الان خیز برداشته اند و چند شبکه بوجود آوردند تا بازی های فتنه 88 را بیافرینند. بنابراین افرادی که درفضای مجازی کاربر هستند، اولا تنفرشان را از اینها ابراز کنند و هرجا دیدند وارد میشوند تا با ارزش های اسلامی مقابله کنند، تهاجمی عمل کنند.

**ایام نوروز
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: به این مناسبت مردم روانه بازار و خرید شوند، بنابراین از مردم وفادار به انقلاب اسلامی می خواهیم روی تولید داخل متمرکز شوند تا جنس تولید داخل هست سراغ تولید خارج نروید.
خطیب جمعه تهران افزود: اقتصاد مقاومتی بدون این شکل نمی گیرد، پس سهم خودتان را در اقتصاد مقاومتی ادا کنید و نهی به کالای تولید خارج و اری به کالای تولید داخل بگویید.

**آشتی ملی
خاتمی با اشاره به برخی واژه های سیاسی و فرهنگی نیز گفت: سیاسیون توجه داشته باشند هر واژه ای نباید در عرصه سیاسی بکار برده شود و کیست که از واژه آشتی ملی بدش بیاید.
وی افزود: این واژه بار سیاسی دارد، یعنی در کشور دعوای ملی وجود دارد که این دروغ است، دعوای ملی نیست به دلیل حضور ده ها میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه برای دفاع از انقلاب، بنابراین دعوایی وجود ندارد .
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اختلاف سلیقه بوده ، هست و خواهد بود و لازمه جامعه آزاد است، این اگر درست هدایت شود، نه تنها بحران نیست بلکه فرصت است تا به تفرقه کشیده نشود.
خاتمی خاطر نشان کرد: در فتنه سال 88 اقلیتی در برابر اکثریت وفادار به ملت ایستادند و فتنه فرصت سوز و تفرقه افکن 88 را آفریدند و این اکثریت دلشان از این اندک آدم های اینچنینی خون است.
وی گفت: بخصوص شما تهرانی ها دیدید چه کردند و این ملت از این جماعت دل پرخون دارد و تا توبه نکنند با اینها اشتی نخواهد کرد.

**تاسیس کمیته امداد
خطیب جمعه تهران با اشاره به مناسبت چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: کمیته امداد از نخستین نهادهایی بود که با پیروزی انقلاب شکل گرفت و امام به شدت به این نهاد عشق می ورزید .

**احسان ونیکوکاری؛ روز درختکاری
خاتمی افزود: از فردا روز احسان تا نوروز آغاز می شود و جایگاه احسان و خدمت را ببینید، اگرچه روحش یک کلمه است ولی شادی ها یمان را تقسیم کنیم و همش نگوئیم بچه یا بستگان من ، یعنی چه من من؟
وی همچنین با اشاره به پانزدهم اسفند ماه مصادف با روز درختکاری ، گفت:اسلام در این عرصه رهنمودهای زیادی دارد وامیرالمومنین درخت کار بزرگ مدینه است که100 هزار درخت خرما کاشت ووقف عموم مردم کرد.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: به منابع طبیعی توجه داشته باشد، در گذشته رسم بود در مسیر راه رهگذرها درخت توت می کاشتند تا به بار بنشیند و مردم فی سیبل الله استفاده کنند بنابراین فقط اصرار بر درختکاری تنها نباشد.
خاتمی افزود: بخصوص با وضعیتی که در برخی نقاط کشور از جمله استان خوزستان که مردم آن با ریزگردها دست وپنجه نرم می کنند، یکی از راه های علاج مشکل درخت و نهال کاری است.
سیام**1053**1561**خبرنگار: حمید شریفی کیا** انتشار: مژگان توانا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا