خلخال از شهرستان های سبز و پاک کشور است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، عباس جعفرزاده روز شنبه در همایش روز درختکاری در خلخال افزود: این شهرستان دارای 257 هزار هکتار جنگل و مرتع بوده که از این میزان 45 هزار هکتار را جنگل های قد کوتاه ارس و بنه تشکیل می دهد.
او اظهار کرد: جنگل های قد کوتاه خلخال با گونه های ارس و بنه ذخیره گاه ژنتیکی گونه های نادر درختی کشور و مکان مناسبی برای تولید و پرورش این نوع درختان نادر است.
وی با بیان اهمیت وجود جنگل در تولید اکسیژن هوا و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به منطقه و پاکسازی هوا از ریزگردها گفت: هر هکتار جنگل بطور میانگین قادر به تصفیه 60 تن گرد و غبار و پاکسازی هوا از ریزگردها است.
جعفرزاده افزود: علاوه بر تنوع گونه های جنگلی ، این شهرستان با برخورداری از 212 هزار هکتار مرتع 21 درصد از مجموع مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل ها در بین مردم برنامه های مختلفی در این شهرستان اجرا خواهد شد.
او با بیان اینکه به علت پوشش سطح منطقه از برف امکان درختکاری در روز 15 اسفند وجود ندارد گفت: توزیع نهال رایگان و درختکاری در خلخال تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
وی توسعه نهال کاری ، اجرای پروژه های آبخیزداری در 2 منطقه خلخال ، اجرای مانور اطفای حریق در جنگل ، اجرای طرح توسعه نهال کاری در پارک آبخیز خوجین و دهها برنامه دیگر را از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال جاری برای توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در خلخال اعلام کرد.
احمد قنبری ، جانشین فرماندار خلخال نیز در این جلسه در با بیان اینکه آتش سوزی های امسال بخشی از سطح مراتع این شهرستان را از بین برده بر لزوم تلاش روحانیون برای تبلیغ و ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی در مساجد و فراهم کردن زمینه آشتی مردم با طبیعت تاکید کرد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا