ارائه بسته های حمایتی ویژه به زنان کارآفرین استان اردبیل

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، فریبا محمد لو روز سه شنبه در جلسه کارگروه زنان کارآفرین خلخال گفت: راه اندازی صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی ، ارائه تسهیلات ویژه بانکی به متقاضیان طرح های تولیدی و کارآفرینی و اجرای برنامه های کوتاه ، میان مدت و بلند مدت برای توانمند سازی زنان استان به ویژه زنان سرپرست خانواده از جمله برنامه های دولت در حمایت از کار و تولید بانوان و ایجاد اشتغال برای این قشر تلاشگر جامعه است.
وی با توصیه به مسوولان اجرایی استان به پرهیز از عملکرد جزیره ای در ایجاد اشتغال برای بانوان استان اظهار کرد: مشکل بازار فروش صنایع دستی و تولیدات بانوان استان باید با برگزاری دوره های آموزشی ، بازاریابی و نیز ایجاد بازارچه های محلی و برون استانی و نمایش تولیدات بانوان استان در نمایشگا های مختلف برطرف شود.
وی طرح غربالگری رایگان بانوان استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری سرطان زنان و راه اندازی ستاد فرعی دیه برای حمایت و آزادی زندانیان زن جرایم مالی غیر عمد را از جمله اقدامات کمیته بانوان و خانواده استانداری برای حمایت از قشر زنان این استان برشمرد.
محمدلو همچنین استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی در دستیابی به اهداف ورزش بانوان استان را راهکاری مناسب برای مقابله با مشکل کم تحرکی و افزایش بیماری های قلبی و عروقی در بین بانوان دانست و طرح اختصاص یک ساعت از وقت روزانه بانوان شاغل در ادارات دولتی خلخال به ورزش و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی ورزش این شهرستان را گامی مهم در دستیابی به اهداف تندرستی بانوان جامعه ذکر کرد.
داده های نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 1395 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته ، نشان می دهد، استان چهار محال و بختیاری با 73.7 درصد بیشترین و آذربایجان شرقی با 17.7درصد کمترین نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 ساله را دارند.
نرخ بیکاری زنان جوان در استان های اردبیل ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، تهران ، چهار محال بختیاری ، خوزستان ، فارس ، کردستان ، کرمانشاه ، کرمان ، گلستان ، گیلان ، مازندران و یزد بیش از 47.3 درصد است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا