«خیار سفید» به‌ صورت آزمایشی در شهرک گلخانه‌ای اسدآباد كشت مي‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-همدان:

«خیار سفید» به‌ صورت آزمایشی در شهرک گلخانه‌ای اسدآباد كشت مي‌شود
محصول «خیار سفید» به‌ صورت آزمایشی در شهرک گلخانه‌ای اسدآباد كشت مي‌شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از فارس از اسدآباد، محصول «خیار سفید» به‌ صورت آزمایشی در شهرک گلخانه‌ای اسدآباد کشت می‌شود که در همین راستا تولیدکننده محصول در اسدآباد اظهار کرد: سطح زیر کشت خیار در گلخانه شهرک اسدآباد 5 هزار و 300 هکتار است.

وی با بیان اینکه در این واحد گلخانه‌ای چند بوته خیار سفید به‌ صورت آزمایشی کشت شده است، گفت: خیار سفید که در کشور انگلستان و روسیه کشت می‌شود؛ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است و البته خاصیت خوراکی هم دارد.

این تولیدکننده محصولات کشاورزی گفت: بنا داریم که اگر این محصول به‌خوبی در این واحد گلخانه‌ای کشت شود و صرفه اقتصادی داشته باشد، کشت آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در این گلخانه برای چهار نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است، افزود: البته این تعداد در زمان برداشت محصول و بارگیری به هفت نفر هم می‌رسد.

رجبی با بیان اینکه بنده در رشته مکانیک سیالات تخصص دارم و با برادرم که در رشته کشاورزی تخصص دارد، مشغول به این فعالیت شدیم، افزود: به دلیل اینکه پدرم هم در بازار میدان‌بار میوه فعالیت دارد، محصول تولیدی را بدون واسطه و وجود دلالان به فروش می‌رسانیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرک گلخانه‌ای گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات نبود راه دسترسی بین مزارع است که در زمان بارندگی با مشکل مواجه هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا