تلاش برای فرهنگ سازی درختکاری از سنین کودکی/ احداث کلکتور آب، مشکل آبیاری فضای سبز را کاهش می دهد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در حاشیه مراسم درختکاری منطقه 7 مطرح شد:
تلاش برای فرهنگ سازی درختکاری از سنین کودکی/ احداث کلکتور آب، مشکل آبیاری فضای سبز را کاهش می دهد

به گزارش روابط عمومی منطقه 7 شهرداری اصفهان، در آخرین روزهای هفته درختکاری، هفتمین منطقه شهر اصفهان میزبان دانش آموزانی بود تا با یادگیری غرس درخت آینده ی سبزی را برای خود رقم بزنند.
این مراسم در مجاورت کتابخانه تخصصی بانوان واقع در خیابان آل محمد(ص) برگزار شد و حضور مادران در این مراسم  مایه دلگرمی برای فرزندانشان بود.
کودکان و نونهالان امروز به یاد مادر خود درختی را انتخاب کرده و آن را کاشتند.
مربیان کودکان می گویند که اگر از این سن به کودکان درختکاری آموزش داده شود در بزرگسالی هم علاوه بر حفظ محیط زیست درختکاری را گسترش می دهند.
معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 7 سعی کرده بوسیله بازی های کودکانه و مسابقات مختلف اهمیت موضوع درختکاری را به خوبی برای کودکان روشن کند.
علی اصغر شاطوری مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم یادگیری کاشت درخت از سنین کودکی را باعث نهادینه شدن این فرهنگ در کودکان دانست و گفت: هدف ما از انجام چنین کاری فرهنگ سازی موضوع درختکاری از سنین پایین است.
وی افزود: منطقه 7 شهر از سرانه خوب فضای سبز برخوردار است که مهم ترین بخش این فضا متعلق به باغ فدک است ولی مشکلی که برای حفظ فضای سبز وجود دارد مسئله کمبود آب است.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این مسئله سعی کردیم از توسعه فضای سبز کاسته شود و به جای آن فضای سبز موجود را از لحاظ تعداد درختان غنی کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای بهبود شرایط آبیاری فضای سبز، ساخت کلکتور آب در منطقه 7 پیش بینی شده است گفت: عملیات ساخت این پروژه آغاز شده و چاه های آب موجود در میدان شهدا، میدان المپیک و بلوار فرزانگان را به هم متصل خواهد کرد.
شاطوری ادامه داد:  بر این اساس آب در سه مخزن 2 هزار و 500 متر مکعبی جمع آوری و در صورت نیاز به تصفیه، به شبکه انتقال آب وارد می شود.
وی افزود: ساخت این مخازن در مراحل پایانی خود قرار دارد و تا پایان سال ساخت هر سه مخزن به اتمام می رسد.
مدیر منطقه 7 شهرداری اضافه کرد: طراحی موتورخانه های مورد نیاز این پروژه نیز انجام شده و سال آتی با برگزاری مناقصه و مشخص شدن سرمایه گذار وارد مراحل اجرایی خواهیم شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه می توان از پساب های شهری برای آبیاری شهر استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم شهردار و معاونت خدمات شهری به جد درصدد تحقق آن هستند.
شاطوری اذعان کرد: پس از احداث مخازن آب در منطقه، می توان با جاری کردن پساب در آن و تصفیه، به آبیاری فضای سبز هم بپردازیم.
وی اضافه کرد: این مخازن حتی می توانند در صورت نیاز آب سایر مناطق را هم تامین کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا