اختصاص 30 ميليارد تومان اعتبار در حوزه حمل و نقل شهرداري کاشان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در سال 95 صورت گرفت

اختصاص 30 ميليارد تومان اعتبار در حوزه حمل و نقل شهرداري کاشان

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري کاشان گفت: امسال 30 ميلياردتومان در حوزه حمل و نقل و تراقيک هزينه شده که نسبت به سال گذشته از رشد 5برابري برخوردار است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، محمد مسعود چايچي عصر چهارشنبه در آيين افتتاح و بهره برداري نخستين پارکينگ طبقاتي کاشان(بعثت) و 30پروژه ترافيکي اظهار کرد: اين پارکينگ در زميني به وسعت 1800 متر مربع در 6طبقه احداث شده و ظرفيت پارک 300 دستگاه خودرو را دارد.

وي با بيان اينکه براي احداث پارکينگ طبقاتي بعثت 7 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است، تصريح کرد: 6 ميليارد تومان براي آزاد سازي و تملک پرو‌ژه هزينه شده است و هدف از احداث اين پارکينگ در محدوده بازار کاهش بار ترافيکي هسته مرکزي شهر بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري کاشان در ادامه به ترافيک و نقش حمل و نقل در توسعه مديريت شهري اشاره کرد و افزود: بيش از 150 هزار خودروي در حال تردد و 200 هزار موتورسيکلت در کاشان وجود دارد و اين در خالي است که 20 ميليون خودرو در کشور و 12 ميليون موتور سيکلت در کشور وجود دارد و اين اوامر ضرورت مباحث حمل و نقل را مشخص مي کند.

چايچي خاطر نشان کرد: معاينه فني خودرو، دوچرخه، پياده روها، پارکينگ، ناوگان برقي و دو نيرويي، نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله شاخصه هاي وزارت کشور براي حمل و نقل پاک است و توسعه روز افزون وسايل نقليه و سمت دهي و سياست گذاري و راهبرد به اين سمت خواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه پيشرفت هاي خوبي در حوزه حمل و نقل و در مديريت جديد شهري شاهد هستيم، گفت: جهت گيري و حرکت در جهت تکامل حمل و نقل و ارتقاي حمل و نقل پاک است و در اين راستا پروژه هاي متعددي در دست اجرا داريم.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري کاشان ادامه داد: مطالعات طرح جامع حمل و نقل، طرح ايمني شهر کاشان، مناسب سازي و بهسازي معابر براي معلولان، مطالعات طرح بزرگ نظارت بر پايش تصويري شهر کاشان، پارکينگ مکانيزه از جمله اقدامات در دست اجراي اين معاونت محسوب مي شود و يکصد دستگاه پارکينگ مکانيزه در دو نقطه شهر در دست احداث داريم.

چايچي اضافه کرد: اتصال حلقه رينگ ترافيکي از خيابان پيروزي به بلوار امام رضا(ع) و بلوار قطب راوندي و پل عابر پياده با اعتباري بالغ بر 3ميليارد تومان، نوسازي 6دستگاه اتوبوس، و بازسازي يک دستگاه اتوبوس براي معلولان، ايستگاه دوچرخه، اجراي مديريت پارک حاشيه اي، هوشمند سازي تقاطع سطح شهر از ديگر طرح هاي صورت گرفته و يا در حال اجراي معاونت حمل و نقل ترافيک محسوب مي شود.

وي يادآورشد: امسال 30 ميليارد ريال در حوزه حمل و نقل و تراقيک هزينه شده است که نسبت به سال گذشته از رشد 5برابري برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري کاشان با بيان اينکه بودجه قابل توجهي از شهرداري به حمل و نقل اختصاص يافته است، خاطر نشان کرد: شهردارويژه اي به حمل و نقل و ترافيک و توسعه معابر شهري و دست يابي به ترافيک روان و روان سازي آمد و شد دارند و با تکميل نهايي طرح ها در دوره مديريت شهري فوايد و مزاياي اين طرح ها عايد همه همشهريان خواهد شد.

گفتني است امروز با حضور شهردار ، اعضاي شوراي اسلامي شهر کاشان، آيت اله اعتمادي و مديران شهري مرکز اطلاع رساني و خدمات برچسب سي پي(سيستم پرداخت يکپارچه)، افتتاح و بهره برداري ايستگاه هاي دوچرخه هسته مرکزي شهر کاشان و پارکينگ طبقاتي بعثت مورد بهره برداري قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا