استاندارخراسان شمالی: 19هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این استان بهره برداری شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: در این پیوند، برای ساخت بیمارستان جدید بجنورد یک هزار و 50 میلیارد ریال و برای بیمارستان شیروان هم 800 میلیارد ریال اعتبار از منابع گوناگون هزینه شده است که اوایل فروردین ماه سال آینده با حضور رییس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار خراسان شمالی به بزرگ راه بجنورد – جنگل گلستان اشاره و تصریح کرد: 50 کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده است که انتظار می رود با تخصیص اعتبارات این طرح مهم پیشرفت زیادی در سال آتی داشته باشد.
وی گفت: این درحالی است که در 8سال دولت گذشته تنها 15 کیلومتراز این مسیر پرتردد کشور دو بانده شده بود.
استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در بحث انرژی خورشیدی دارد گفت: استان در روز 6 ساعت نور خورشید دارد این در حالی است که این میزان در اروپا چهار ساعت است.
صالحی اظهار کرد: باید با جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی و بادی استفاده بهینه کنیم.
وی اشاره ای به سفر هیات تجاری استان به 2 کشور اروپایی آلمان و فرانسه اوایل ماه جاری کرد و افزود: در این سفر با هیات های گوناگون سرمایه گذار در بحث انرژی خورشیدی در بجنورد، اسفراین، جاجرم، گرمه مذاکره شد که امیدوار هستیم اوایل سال آینده این مذاکرات نتیجه دهد.
وی افزود: از سرمایه گذارانی در این خصوص دعوت شده است و آن ها وعده داده اند در تابستان سال آینده نیروگاه خورشیدی را در بجنورد احداث کنند.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه نفت و گاز نیز با سرمایه گذاران خارجی گفت و گو هایی داشته ایم و همچنین در این خصوص وعده هایی نیز در راستای اجرایی شدن آن داده شده است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی تشنه سرمایه گذاری را دارند گفت: باید زیر ساخت ها را آماده کنیم و همچنین با معرفی و شناسایی توانمندی ها سرمایه گذاران را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه در بهار سال آینده هیات تجاری از اروپا به استان اعزام خواهند شد افزود: باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاری خارجی در این استان را رونق دهیم تا موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت شود.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری در استان گفت: در این راستا 11 هزار میلیون دلار مجوز صادر شده که از این تعداد سه هزار و 367 میلیون دلار مجوز لازم را گرفته اند که عملیات اجرایی برخی از آنان نیز آغاز شده است.
ادامه دارد …
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا