صدور مجوز استخدام 5 هزار نیرو بالای لیسانس در آموزش و پرورش

خبرگزاری ارک – وزیر آموزش و پرورش با اعلام صدور : مجوز استخدام 5 هزار نیروی انسانی بالای لیسانس گفت: به منظور  ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش این مجوز  بزودی ابلاغ می شود.

دکتر علی اصغر فانی در نشست صمیمی با فرهنگیان در استان فارس با بیان اینکه در این استخدام ها اولویت با فرزندان فرهنگیان است افزود: افرادی که در آموزش و پرورش استخدام می شوند به مدت یکسال در دانشگاه فرهنگیان آموزش  می بینند و برای آنها گواهینامه معلمی صادر می شود.

فانی با  انتقاد از نبود توازن جذب نیرو در مناطق محروم و برخوردار تصریح کرد: برای استخدام نیروی انسانی متناسب با نیاز خود اقدام می کنیم و این استخدام‌ها بر مبنای رشته، جنسیت و جغرافیا صورت خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: استخدام ها در گذشته بدون فکر، برنامه ریزی، تدبیر و تعقل صورت گرفته و ما را با مشکل مواجه کرده است.

فانی ابراز تاسف از تعدد نیرو در برخی مناطق و در مقابل کمبود نیرو در برخی مناطق دیگر گفت: میانگین فعالیت معلمان در نقاط محروم کمتر از 2 سال است .

وی در ادامه افزود: مشکلات موجود در آموزش و پرورش را نمی شود یک شبه و یک ساله حل کرد، راه حل آموزش و پرورش زمان بر است و در یک بازده زمانی 5 ساله حل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش  با تاکید بر اینکه حد نسز برخواسته از جایگاه معلمی است و تا خرداد 92 در کلاس حاضر می شده است خود را آشنا با مشکلات معلمی معرفی کرد و گفت: نظام رتبه بندی معلمان هم در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و سطح امتیازات نیز به 1300 افزایش یافته.در نظام رتبه بندی بندی، افزایش شایستگی و مهارت‌های معلمان نیز مورد تاکید بوده است

وی با بیان اینکه “در سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان ، به استناد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در قالب 6 ساحت مورد توجه قرار گرفته است “گفت: ساحت اول در قالب تربیت علمی و فناورانه است و ساحت دوم نیز شامل تربیت دینی و اخلاقی می شود.

فانی افزود: دانش آموزان باید به مسائل علمی و آموزشی توجه داشته باشند اما آنچه که به تربیت همه جانبه کمک می کند، تربیت اخلاقی است و بنا به فرمایشات رییس جمهور یکی از خلاء هایی که در جامعه احساس می شود خلاء اخلاقی است.

وزیر آموزش و پرورش ساحت سوم را در قالب تربیت بدنی عنوان کرد و اذعان داشت: باید به رشد سلامت دانش آموزان در مدرسه توجه جدی کرد، قرار نیست تحصیل تک ساحتی باشد.

فانی تربیت اجتماعی، سیاسی، تربیت اقتصادی و ساحت هنری و زیباشناختی را از دیگر ساحت های مورد توجه در سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید احساس و حس زیبایی شناختی داشته باشند و بتوانند در آینده به اقتصاد کشور کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا