فضای آذربایجان غربی برای ورود سرمایه گذاران آماده است

سرویس خبری روزنامه ارک- استاندار آذربایجان غربی از آماده بودن فضای استان برای ورود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای توسعه و خروج از عقب ماندگی تاریخی خبر داد.

قربانعلی سعادت در جریان دیدار با مدیر کل و کارکنان سازمان بازرسی آذربایجان غربی افزود: با سیاست گذاری ها و مدیریت صحیح زمینه را برای ورود سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی برای رشد و توسعه استان فراهم کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه  شاخصهای توسعه يافتگی آذربايجان غربي در مقايسه با ساير استانها پایین است، اعلام کرد: استان جزو استانهای كمتر توسعه يافته كشور بوده و از لحاظ شاخصهايی مانند سلامت، درآمد سرانه، آموزش و صنعت وضعيت نامناسبي داشته كه رفع و جبران اين عقب ماندگیها نيازمند عنايت ويژه دولت و همت مسئولان استانی است.وی افزود: در دولت گذشته توجه خاصی به موضوع سلامت و بهداشت صورت نگرفت چرا که مسئولان دولت پیشین، ساخت ورزش سرا را مقدم بر توسعه بهداشتی می دانستند ولی در شورای برنامه ریزی استان با توجه به وضعیت نامناسب بهداشتی، تصویب کرده ایم که این ورزش سرا به بیمارستان کوثر ارومیه تحویل داده شود و وزیر بهداشت و درمان نیز هزینه لازم برای تجهیز این بیمارستان را متقبل شده است.استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر یک هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی کمبود داریم، عنوان کرد: با سیاست گذاری ها و مدیریت صحیح زمینه را برای ورود بخش خصوصی در زمینه سلامت آماده سازیم تا شاهد جبران این کمبود ها و روند توسعه شاخص های درمان و سلامت در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آذربایجان غربی را رنگین کمانی از قومیت ها و ادیان دانست که تمام اقوام از گذشته های طولانی با مسالمت و همدلی در کنار هم زندگی کرده اند و و در طول تاریخ این قومیت ها در کنار هم از خاک ایران دفاع و برای تثبیت انقلاب همیشه در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند.

سعادت ادامه داد: شعار سال جديد كه توسط مقام معظم رهبري انتخاب شده، تاكيد بر هماهنگي و همخواني دولت و ملت در جهت رفع مسائل و مشكلات كشور دارد و به همان اندازه‌ای که مردم می بایست با دولت همدلی داشته باشند دولت نیز باید پیگیر رفع مشکلات مردم باشد که نقش بازرسان این سازمان در نظارت و شناسایی این مشکلات بسیار پر رنگ است.

مدیر کل سازمان بازرسی آذربایجان غربی نیز در این دیدار موضوع نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را از وظایف مهم سازمان بازرسی کل دانست و گفت: سازمان بازرسی کل باید در هر جایی از که اقدامی برخلاف قانون صورت می گیرد، حضور یابد و با نظارت و بازرسی های مستمر از بروز تخلفات جلوگیری نماید.

وی بالاترین نظارت را وجدان هر فرد عنوان کرد و افزود: ترس از خدا و وجدان هر فردی بالاترین نظارت است چرا که هر فردی که به موازین و اخلاقیات اعتقاد داشته باشد مرتکب هیچ تخلفی نمی شود.

پاشایی با تاکید بر حفظ آبروی مردم در بازرسی ها و تهیه گزارش، ادامه داد: بازرسان نباید در نظارت های خود از جاده عدالت و انصاف خارج شوند.

در پایان استاندار آذربایجان غربی از ساختمان در حال احداث سازمان بازرسی کل استان باردید کرد،این ساختمان در فضایی به متراژ 3040 مترمربع در حال احداث می باشد که تیر ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا