بندر بوشهر باید به راه آهن متصل شود

سرویس خبری روزنامه ارک- معاون امور دریایی سازمان دریانوردی در همایش ملی روز خلیج فارس در بوشهر ایران عدم اتصال بوشهر به راه آهن را مانع پیشرفت و توسعه بندر بوشهر دانست و گفت: اتصال این بندر به راه آهن باید در دستور کار دولت باشد.

محمدهادی حق شناس از خلیج فارس به عنوان دریایی از فرصت ها  نام برد و گفت: ولی امروز همه کشورهای حاشیه خلیج فارس در استفاده از این ظرفیت ها از ایران پیشی گرفته اند و ایران در این رقابت عقب مانده است.

حق شناس در ادامه افزود: موقعیت بی نظیری از نظر مرز آبی و خاکی در کل کشور وجود دارد و بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر آبی در ایران است که ۲۷درصد آن رودخانه ای و ۳۷ درصد آن، دریایی است.

وی با اشاره به وجود ۳۸۴ بندر کوچک، متوسط و بزرگ در ایران بر توانمندی تجاری این بنادر تاکید کرده اظهار داشت: ساحل خلیج فارس هزار و ۳۷۵ کیلومتر است که ۵۷درصد از مرزهای آن در ایران واقع شده که ظرفیت بسیار خوبی برای کشور محسوب می شود.

معاون امور دریایی سازمان دریانوردی با خاطر نشان کردن وضعیت جدی کم آبی در ایران گفت: ۲۲درصد از جمعیت کشور در شهرهای ساحلی مستقر هستند و اگر زیرساخت ها در شمال و جنوب کشور فراهم شود، نه تنها موجب رونق اقتصاد، اشتغال و امنیت این بنادر است بلکه می توانند در برطرف کردن مشکل کم آبی نیز تاثیرگذار باشند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا