اصفهان، رتبه اول كاهش تصادفات كشور در نوروز را به دست آورد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اصفهان، رتبه اول كاهش تصادفات كشور در نوروز را به دست آورد

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در مجموع راه هاي شهري و برونشهري در نوروز 96 با36 درصد كاهش روبرو بوديم از كسب رتبه اول كاهش تصادفات كشور در نوروز 96 خبر داد.

سردار “عبدالرضا آقاخاني”، در حاشيه ديدار با استاندار اصفهان گفت: فرماندهي انتظامي استان نوروز 96 را با موفقيت هاي خوبي آغاز كرد و توانست با احداث ايستگاه هاي امنيت و سلامت  كه كليد آن در كشور توسط اين فرماندهي زده شد در زمينه كاهش تصادفات فوتي به جايگاه خوبي دست پيدا كرده و رتبه اول كاهش تصادفات كشور را به خود اختصاص دهد.

وي افزود: در داخل شهر با كاهش 50 درصدي و در برون شهر با كاهش 29 درصدي تصادفات فوتي روبرو بوديم و در مجموع راه هاي شهري و برون شهري نيز تصادفات فوتي استان 36 درصد نسبت به نوروز 95 كاهش پيدا كرد و اين درحالي بود كه ميانگين كاهش تصادفات فوتي كشور در نوروز امسال  هشت درصد بود.

اين مقام انتظامي، سال 95 را سالي پرفراز و نشيب براي پليس استان توصيف كرد و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبي در برخورد با باندهاي خلافكاري و مجرمان حرفه اي انجام گرفت و در زمينه استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و همچنين انهدام كانون هاي جرم و برخورد توزيع كنندگان مواد مخدر دست آورد هاي خوبي به دست آورديم.

سردار آقاخاني يكي از كارهاي مهم پليس استان را آموزش مردم در خصوص آشنايي با تهديدات و آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد و اظهار داشت: در سال گذشته كارشناسان ما با تعامل هاي صورت گرفته در مساجد، مراكز علمي، كارگاه ها، دانشگاه ها و مدارس حضور يافته و به آموزش و ارائه هشدار هاي انتظامي براي مردم پرداختند كه تاثيرات خوبي نيز در افزايش آگاهي مردم و ارتباط بيشتر آحاد جامعه با بدنه پليس داشت.

وي افزود: انشاء الله سال 96 با تحرك بيشتر در ماموريت هاي ميداني و صفي شروع خواهيم كرد چرا كه احساس مي كنيم در برخي از مناطق و جغرافياي استان مردم در خصوص برخي مسايل امنيتي و انتظامي دغدغه دارند و قصد داريم اين اين دغدغه ها را شناسايي كرده و بر اساس آنها ماموريت هاي خود را اجرايي كنيم.

اين مقام انتظامي، مقابله با قاچاق كالا را از ديگر برنامه هاي فرماندهي انتظامي استان در سال 96 عنوان كرد و گفت: با توجه به تاثير مبارزه با قاچاق در امنيت اقتصادي كشور به دنبال فرمايش مقام معظم رهبري و نامگذاري سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال طرح هاي خود در اين زمينه را شدت بيشتري خواهيم داد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه مطمئناً نيروي انتظامي در موضوع امنيت اقتصادي مي تواند تاثير گذار باشد گفت: پليس استان هم با آغاز سال 96 طرح هاي مبارزه باقاچاق كالا را با جديت آغاز كرده است.

سردار آقاخاني موضوع مقابله با سرقت ، توزيع و مصرف مواد مخدر ، ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي و كاهش تصادفات را از ديگر دغدغه هاي مهم مردم استان عنوان كرد و اظهار داشت: اين موضوعات در دستوركار ويژه فرماندهي انتظامي استان قرار دارد و براي هريك از آنها ماموريت هاي ميداني تدارك ديده شده است.

فرمانده انتظامي استان در ادامه مهمترين ماموريت پليس استان در سال 96 را تامين امنيت انتخابات عنوان كرد و گفت: براي اين رزمايش بزرگ تعداد 11 هزار  نيرو بكارگيري خواهند شد و ساز و كار يك انتخابات پرنشاط، آزاد و امن و آرام فراهم شده تا انشاء الله مردم با آرامش كامل در پاي صندوق هاي راي شركت كنند.

سردار آقاخاني با تقدير از حمايت و پشتيباني مردم و مسئولان استان از نيروي انتظامي گفت: اميدواريم بتوانيم با مشاركت مردم و دستگاه ها ، امنيت كاملي را در سال 96 كه با امنيت انتخابات همراه است رقم بزنيم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا