آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه روز گذشته با حضور مدیران شهری و مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بازار مركزی گل و گیاه اصفهان افتتاح شد.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه روز گذشته با حضور مدیران شهری و مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بازار مركزی گل و گیاه اصفهان افتتاح شد.
در این آزمایشگاه كه در نوع خود برای اولین بار در ایران اجرا شده است، علم و عمل در كنار هم قرار گرفته و به دانش آموزان مقطع دبستان آموزش های علمی و تخصصی در رابطه با کاشت و نگهداری گل و گیاهان داده می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان راه اندازی این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، علاوه بر ایجاد علاقه‌مندی دانش آموزان و ارتقای آگاهی آنان در زمینه كاشت و نگهداری گل و گیاه، منجر به حضور بیش از پیش خانواده‌ها در بازار گل و گیاه شده و در نتیجه به تولید و تولیدكنندگان گل و گیاه كمک شایانی خواهد كرد.

مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم احداث این آزمایشگاه را حاصل ابتكار و همكاری مدیریت شهری و آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان كرد: این نوع ساختار شكنی ها در زمینه تعلیم و تربیت با توجه به قابلیت های فراوان اصفهان می تواند بیش از این رخ دهد
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه از سال89 رویكرد بازار گل و گیاه به این سمت رفت كه در كنار كار اقتصادی، كار فرهنگی را نیز در دستور كار خود قرار دهد، گفت: در این راستا در طول سال تعدادی جشنواره به مناسبت ها و با اهداف مختلف برگزار شد كه از جمله آنها جشنواره ای است كه در آبان ماه و با هدف آشنایی دانش آموزان با كاشت و نگهداری گل و گیاهان برگزار می شود و این سازمان با همكاری بهره برداران بازار گل و گیاه و مدارس در طول 10 روز برگزاری جشنواره، تلاش می كند آگاهی و مهارت دانش آموزان را نسبت به چگونگی كاشت و نگهداری گل و گیاه افزایش دهد.
اصغر كشاورز راد افزود: همزمان با جشنواره، برنامه‌های فرهنگی متعددی هم اجرا می شود كه از جمله آن می توان به اجرای تئاتر، ارائه كتاب هایی با مضمون گل و گیاه، گل آرایی المان هایی در سطح شهر و بازار گل و گیاه، اهدای سی دی های آموزشی در باره كاشت و نگهداری گل و گیاه و … اشاره كرد. به گفته وی، مجموعه این اقدامات باعث شده است كه میزان سرانه مصرف گل و گیاه در اصفهان سه برابر سرانه كشوری باشد كه در ارتقای كمی و كیفی تولید گل در اصفهان موثر بوده است.مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه از سال 89 به بعد، در كنار اهدای100 هزار گلدان آپارتمانی و سه هزار كتابچه آموزشی به دانش آموزان، اجرای تئاتر، اجرای مسابقات نقاشی با موضوع گل و گیاه، ارائه بن خرید رایگان گل و گیاه، اهدای بسته های آشنایی با گل و گیاه و آموزش گل آرایی برای مادران دانش آموزان را داشته ایم، تصریح كرد: با توجه به اینكه جشنواره ها مقطعی بود و ممكن بود اثرگذاری عمیقی نداشته باشد، فضایی مهیا و تجهیز شد كه امروز تحت عنوان آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: از چند ماه قبل با هماهنگی آموزش و پرورش تمامی تجهیزاتی كه برای درس علوم دانش آموزان مورد نیاز بود، مهیا شد و دانش‌آموزان می توانند هر روز در این آزمایشگاه حاضر شوند و آزمایش های مرتبط با درس علوم در مقطع تحصیلی خود را انجام دهند. كشاورز راد ادامه داد: با این كار هم درس نظری به صورت عملی اجرا می شود. هم دانش آموزان از سنین پایین به گل و گیاه علاقه مند می شوند، هم حضور خانواده ها در بازار گل و گیاه افزایش می یابد و هم به تولید و تولیدگنندگان گل و گیاه كمک می‌كند تا كیفیت و كمیت تولید گل و گیاه ارتقا یابد.

مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با تاكید بر اینكه نیازمند ساختار شكنی در زمینه تعلیم و تربیت هستیم، گفت: اصفهان قابلیت هایی دارد كه اگر فكر و اندیشه در كنار آن قرار بگیرد، آن را زیباتر و كارآفرین تر خواهد كرد. محمدحسن قائدی ها افزود: از جمله ویژگی های مهم اصفهان وجود همفكری و همدلی دستگاه ها در كنار یكدیگر است كه این قابلیت باید باعث ایجاد یک حركت نو و ساختار شكنی شود كه یكی از این ابتكارات و حركت های نو، افتتاح آزمایشگاه تخصصی گل و گیاه است. وی با تاكید بر اینكه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان همواره همراه آموزش و پرورش بوده اند، ادامه داد: راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر اینكه یک نوع ابتكار و كارآفرینی است، باعث ایجاد شورو شوق در دانش آموزان می شود كه این كار در راستای همان ساختار شكنی است.مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینكه اگر وزیر آموزش و پرورش می شدم كاری می‌كردم که دانش آموزان از محیط كلاس بیرون آمده و در درون جامعه مهارت های زندگی و … را یاد بگیرند، تصریح كرد: در ساختار تعلیم و تربیت باید جایی برای یادگیری مهارت های زندگی و مهارت های كارآفرینی و روابط اجتماعی و‌… دیده شود و این ساختار شكنی می تواند دراصفهان اتفاق بیفتد؛ چرا كه هم قابلیت آن و هم فكر و اندیشه آن در اصفهان وجود دارد.photo_2017-04-21_10-05-11

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا