حمله بمب افکن های آمریکا به دیر الزور سوریه؛ جنایتی دیگر از مدعیان مبارزه با تروریسم

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

حمله بمب افکن های آمریکا به دیر الزور سوریه؛ جنایتی دیگر از مدعیان مبارزه با تروریسم

 حمله شب گذشته (دوشنبه) جنگنده – بمب افکن های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به شهر دیرالزور در شرق سوریه، 16 کشته و 40 زخمی برجای گذاشت و این در حالی است که ائتلاف بین المللی پشت نقاب مقابله با تروریسم همچنان به اقدامات غیرقانونی خود در منطقه راهبردی غرب آسیا ادامه می دهد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:بر اساس گزارش های منتشره، جنگنده – بمب افکن های ائتلاف بین المللی شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق را هدف حمله قرار دادند که در این حمله 16 غیرنظامی از جمله پناهجویان عراقی کشته و 40 نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش، بمب افکن های ائتلاف بین المللی میدان نفتی ‘الاحمر’ در اطراف شهرک ‘سرات’ در حومه غربی البوکمال را چندین بار بمباران کردند و نیز این هواپیماهای محله ‘اللابد’ در شهر موحسن را هدف حمله قرار دادند که طبق گزارش ها چندین غیرنظامی در این شهر نیز زخمی شدند.
در حالی که جنگنده – بمب افکن های ائتلاف بین المللی بارها نیز در حمله ادعایی خود به مواضع داعش در رقه به جای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها، مناطق مسکونی غیرنظامیان را بمباران کرده بودند که در اثر آن صدها غیرنظامی کشته شدند؛ افزایش حضور جنگنده – بمب افکن های ائتلاف بین المللی در سوریه نشان از تداوم اقدامات این ائتلاف به رغم عدم حصول نتیجه است.
تداوم اقدامات بی نتیجه ائتلاف بین المللی علیه داعش در حالی است که فرمانده این ائتلاف به سرکردگی آمریکا مدعی شده بود که پیش بینی می شود که شهر رقه سوریه در آینده ای نزدیک از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شود.
بر پایه گزارش های منتشره، پس از حدود یک سال و هشت ماه از عملیات موفقیت آمیز نظامی روسیه، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی علیه گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه و تداوم اقدامات سازنده از سوی دولت سوریه و نیز مقاومت مستحکم مردم این کشور، حملات ائتلاف بین المللی جز کشتار غیرنظامیان و تخریب مناطق مسکونی، نتیجه محسوسی به دنبال نداشته است.
آمارهای رسمی حاکی از آن است که سهم آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش در بمباران سوریه و عراق، 79 درصد می باشد و تاکنون به جای کشته شدن تروریست ها، صدها غیر نظامی طی عملیات جنگنده -بمب افکن های این ائتلاف کشته و یا زخمی شده اند.
به نظر می رسد ائتلاف بین المللی با هدف از بین بردن دستاوردهای میدانی ضدتروریستی روسیه، سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی درصدد است تا ضمن حمایت غیرمستقیم از گروه های تروریستی و تحریک آنان به ادامه جنایات خود علیه دولت و ملت سوریه، مسیر مداخله نظامی خود در این کشور را هموار سازد که البته با وجود سد مستحکم محور مقاومت در منطقه و نیز تلاش دیگر کنشگران صلح جوی منطقه، به شکست خواهد انجامید.
حقیقت آن است که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا نه فقط در مبارزه با تروریست ها در سوریه دستاورد قابل توجهی نداشته، بلکه در این عرصه نتیجه منفی نیز برجای گذاشته است و موجی از کشتار، ناامنی و بی ثباتی را به همراه داشته است.
پرواضح است که کشورهای غربی بویژه دولت آمریکا که به دروغ مدعی تامین امنیت و ثبات منطقه هستند، هیچ گونه توجه ای به جنایات تروریست های مورد حمایت خود نکرده و نمی کنند و حملات اخیر جنگنده – بمب افکن های آمریکا به نقاط مسکونی شهر دیرالزور در شرق سوریه و حملات چندباره آنها به مواضع نیروهای سوری در سال گذشته نشان از دروغ پردازی بزرگ آمریکا و همه حامیان تروریسم در منطقه دارد و موید این حقیقت آشکار است که ائتلاف بین المللی آمریکایی، به عنوان منشا تولید تروریسم در منطقه و نیز با توجه به ماهیت ضدحقوق بشری آن، قادر به برقراری صلح و ثبات در منطقه نیست.
اکنون به نظر می رسد که تداوم حملات هوایی آمریکا در آسمان سوریه و نقش آفرینی مخرب آمریکا در داخل خاک سوریه، نه تنها خلاف قوانین و موازین بین المللی و تجاوز آشکار به حاکمیت سرزمینی یک دولت – ملت قانونی و مشروع است، بلکه قابل پیگرد قضایی در مجامع حقوق بین الملل خواهد بود.
به هر روی، اقدامات غیرقانونی واشنگتن با هدف مداخله آشکار در این منطقه مهم از غرب آسیا، نشان از رویکرد مخرب مدعیان مبارزه با تروریسم از یک سو و ضرورت توجه جدی به تحرکات نظامی و سیاسی گروه های تروریستی تحت حمایت آمریکا و آرایش سیاسی و دیپلماتیک برخی کنشگران منطقه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا