بهره‌مندی شهرهای بالای50 هزار نفر جمعیت قزوین از اورژانس اجتماعی

پایگاه خبری ارک خبر-قزوین:

معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد
بهره‌مندی شهرهای بالای50 هزار نفر جمعیت قزوین از اورژانس اجتماعی
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از 50 هزار نفر استان در سال جاری خبر داد.

ارک خبربه نقل ازفارس:بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از 50 هزار نفر استان قزوین در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در راستای کنترل و کاهش آسیب‌‌های اجتماعی از طریق مداخلات به‌هنگام اورژانس اجتماعی در استان گسترش و توسعه می‌یابد.

وی در خصوص وضعیت اورژانس اجتماعی در استان قزوین افزود: طرح اورژانس اجتماعی در استان از زمستان 1387 با خط تلفن 123، با سه دستگاه خودرو سیار اورژانس اجتماعی را‌ه‌اندازی و در حال حاضر با چهار خودرو در شهرستان تاکستان، قزوین، بویین‌زهرا مشغول فعالیت هستند و در سال 93 هم چهار پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های تاکستان، الوند، اقبالیه، البرز آغاز به فعالیت کرد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تقسیم کار ملی و گنجاندن اورژانس اجتماعی در برنامه ششم توسعه برای شهرهای بالای 50 هزار نفر گفت: سال جاری با تأمین اعتبار اورژانس اجتماعی برای شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر جمعیت از جمله شهرستان‌های البرز  آبیک، اقبالیه اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

رحمانی ادامه داد: مهم‌ترین هدفی که مراکز اورژانس اجتماعی یا مراکز مداخله در بحران دنبال می‌کند، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت کودک‌آزاری است.

این مسؤول عنوان کرد: افرادی که می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند شامل زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند،کودکان خیابان و کار است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: همسران آسیب‌دیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، از جمله افرادی هستند که می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رحمانی، متوسط تماس‌های مرتبط در استان قزوین را روزانه چهار تماس عنوان کرد و گفت: کودک‌آزاری 13 درصد و همسرآزاری سه درصد از تماس‌های سال گذشته اورژانس اجتماعی استان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا