ایران و عراق توافقنامه همکاری های بهداشتی دوجانبه را فعال کردند

پایگاه خبری ارک خبر-بغداد:

با امضای صورت جلسه ای توسط وزیران دو کشور/

ایران و عراق توافقنامه همکاری های بهداشتی دوجانبه را فعال کردند

وزیران بهداشت ایران و عراق روز چهارشنبه در پایان نشست مشترک با حضور کارشناسان و مقام های دو وزارت خانه در بغداد، صورت جلسه فعال کردن توافقنامه همکاری های بهداشتی میان دو کشور را امضاء کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، این صورت جلسه، توافقات بعمل آمده در نشست روز چهارشنبه را در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه های بهداشتی، دارویی ، زیارت های میلیونی، بویژه اربعین و نیز آموزش، در بر می گیرد.
یک منبع نزدیک به هیات عراقی ، در این نشست به خبرنگار ما گفت، طرفین، در جریان مذاکرات فشرده و در عین حال بحث های کارشناسی عمیق، با هدف رفع موانع همکاری ها در مسیر گسترش روابط بهداشتی و درمانی و دارویی دو کشور، افق های تازه ای در روابط دو کشور برای سال های آینده گشوده اند.
نشست کارشناسی وزارت خانه های بهداشت ایران و عراق روز چهارشنبه با حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی و خانم دکتر عدیله حمود وزیران بهداشت دو کشور ، دستکم 4 ساعت بطول انجامید و در پایان مذاکرات، طرفین ضمن امضای صورت جلسه این نشست، در یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه، بعد از این نشست به محل نمایشگاه های بین المللی بغداد ، جایی که روز چهارشنبه ، اولین نمایشگاه و همایش تخصصی پزشکی آغاز بکار کرد، رفتند و ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه تخصصی بغداد نیز بازدید بعمل آوردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا