تكيه بر توانمندي هاي داخلي در تكميل متروي اصفهان/ لزوم همكاري مشترك ميان شهرداري اصفهان و جهاد دانشگاهي

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

تكيه بر توانمندي هاي داخلي در تكميل متروي اصفهان/ لزوم همكاري مشترك ميان شهرداري اصفهان و جهاد دانشگاهي

در ديدار شهردار اصفهان با روساي جهاد دانشگاهي بر لزوم همكاري ميان شهرداري اصفهان و جهاد دانشگاهي در زمينه هاي مختلف تاكيد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، رئيس جهاد دانشگاهي، رئيس دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهي، رئيس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان، ميدرعامل قطار شهري اصفهان و مدير فناوري هاي نوين شهرداري اصفهان با شهرداراصفهان ديدار و گفت و گو كردند.

راه اندازي پژوهشكده گردشگري در آينده اي نزديك

شهردار اصفهان در اين ديدار كه به منظور بررسي همكاري هاي پژوهشي در صنايع ريلي و گردشگري في مابين شهرداري اصفهان و جهاد دانشگاهي برگزار شد، اظهار كرد: جهاد دانشگاهي در هر حوزه كه وارد شده قوي و دلسوزانه كار كرده و در عرصه هاي جديد مانند قطار شهري نيز كه ورود كرده مي تواند نقش بسيار موثري ايفا كند.

وي با بيان اينكه اصفهان داراي چهار خط قطار شهري است، افزود: اصفهان جزو نخستين شهرهايي بود كه نسبت به احداث خطوط مترو در كشور اقدام كرد كه البته با توجه به اينكه درگير موضوعات ميراثي شد تكميل اين خطوط دچار مشكلاتي شد.

جمالي نژاد تاكيد كرد: هم اكنون خط يك رو به اتمام است و در مورد تجهيزاتي كه تاكنون خريداري نشده است مي توانيم با جهاد دانشگاهي همكاري هاي لازم را داشته باشيم.

وي در ادامه با اشاره به موضوع گردشگري نيز تصريح كرد: راه اندازي پژوهشكده گردشگري را در آينده اي نزديك به صورت مشاركتي ميان شهرداري و جهاد دانشگاهي اصفهان عملياتي مي كنيم.

شهردار اصفهان با بيان اينكه همچنين كارهاي بسيار خوبي در زمينه فناوري هاي نوين شهري صورت گرفته است، ادامه داد: رويكرد جديدي را در شهرداري اصفهان در حوزه فناوري هاي نوين در پيش گرفته ايم كه به طور نمونه مي توان به حضور پهبادها در آتش نشاني اصفهان اشاره كرد.

برگزاري نخستين جشنواره فناوري هاي نوين در شهرداري ها در اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره فناوري هاي نوين در شهرداري ها و با بيان اينكه اين نمايشگاه مي تواند تلنگري اساسي در كشور باشد، تاكيد كرد: علاقه داريم جهاد دانشگاهي در برپايي اين نمايشگاه كه قرار است از 13 تا 15 مردادماه در اصفهان برگزار شود به شهرداري اصفهان كمك كند.

جمالي نژاد اضافه كرد: شهرداري هاي مراكز استان ها، شهرداران شهرهاي خواهر خوانده و شهرداري هايي كه با اصفهان تفاهمنامه دارند مانند شهرداران شهرهاي وين، ميلان و ساير شهرهاي ديگر در اين زمينه نيز در اين نمايشگاه حضور پيدا مي كنند.

دانش مهندسي جهاد دانشگاهي زمينه ساز قطع واسبتگي به خارج

رئيس جهاد دانشگاهي كشور در اين ديدار اظهار كرد: صنايع ريلي كشور دچار چالش بوده و به شرايط بهره برداري كه مي رسيم مشكلات يكي پس از ديگري خود را نشان مي دهد.

وي تصريح كرد: جهاد دانشگاهي از سال 2010 صنايع ريلي را به صورت جدي پيگيري كرده و با توجه به وجود دانش فني و مهندسي در اين مركز تمام فعاليت هاي خود را از صفر آغاز كرده است.

طيبي با بيان اينكه چرا بايد همچنان نگاهمان به خارج از كشور باشد در حاليكه اين توانمندي در نيروهاي داخلي كشور خودمان وجود دارد، افزود: هم اكنون در حال حمايت از يك استراتژي ملي هستيم تا با دانش مهندسي موجود در جهاد دانشگاهي با قطع وابستگي از خارج امكانات مورد نياز را از داخل كشور فراهم كنيم.

وي اضافه كرد: به طور قطع جهاد دانشگاهي آمادگي كمك به شهرداري اصفهان در زمينه كمك به تكميل خطوط مختلف قطار شهري اصفهان را دارد.

ارزيابي شاخص هاي اصفهان 1400 در دستور كار جهاد دانشگاهي اصفهان

رئيس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه پروژه هاي بسيار خوبي را با حمايت دكتر جمالي نژاد شهردار اصفهان تاكنون اجرا كرده ايم، گفت: از آن جمله مي توان به طرح مطالعات تاثيرات فرهنگي توسعه بازارهاي روز كوثر كه به اتمام رسيد و ديگري طراحي و استقرار نظام مديريت دانش در شهرداري كه با قدرت  در حال انجام است اشاره كرد.

وي تصريح كرد: ساماندهي مشاغل شهر اصفهان و ارزيابي شاخص هاي اصفهان 1400 نيز از ديگر پروژه هاي مورد نظر در همكاري با شهرداري اصفهان است كه مي توان به آن اشاره كرد.

مطالعه ظرفيت استان پيرامون آب هاي ژرف

مهدي تيموري بيان داشت: از دو سال و نيم پيش به پيشنهاد دكتر طيبي رئيس جهاد دانشگاهي مطالعاتي را در زمينه آب هاي ژرف در سطح بين المللي و استان اصفهان آغاز كرديم كه با پيگيري هاي صورت گرفته قراراست ظرفيت استان در زمينه آب هاي ژرف مشخص شود.

راه اندازي قطار شهري اصفهان با رويكرد نگاه به داخل

مديرعامل قطار شهري اصفهان نيز در ادامه با اشاره به روند تكميل قطار شهري اصفهان اظهار كرد: بخش عمده اي از تجهيزات و ساخت خطوط قطار شهري اصفهان با همكاري شركت هاي ايراني و با رويكرد نگاه به داخل صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه خط يك متروي اصفهان با تاكيد شهردار اصفهان رو به پايان است، افزود: به طور حتم براي تكميل و راه اندازي تجهيزات ساير خط هاي باقيمانده مترو اصفهان به همكاري جهاد دانشگاهي نياز داريم.

راه اندازي محور جهاد در جشنواره فناوري هاي نوين شهرداري

نيلفروشان مديرفناوري هاي نوين شهرداري اصفهان نيز در اين نشست با بيان اينكه حمايت هاي شهردار اصفهان از فناوري هاي نوين سبب بكارگيري اين فنون در شهرداري اصفهان شده است، گفت: موتورهاي برقي آتش نشان ساخت داخل، پهبادهاي آتش نشان، ايجاد نمايشگاه هاي باور، استفاده از تابلوهاي سخنگو در موضوع گردشگري از جمله برخي موارد استفاده از فناوري هاي روز در شهرداري اصفهان است.

وي با بيان اينكه قصد داريم محور جهاد را در جشنواره فناوري هاي نوين شهرداري ها  راه اندازي كنيم، تاكيد كرد: چندن محور فناوري اطلاعات و ارتباطات، محور فناوري هاي زيست محيطي، فناوري هاي مالي و اداري، فناوري هاي آموزشي و تفريحي و فناوري هاي شهر هوشمند از جمله مواردي است كه قرار است در نمايشگاه ارائه شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا