فرماندار کاشان:ستاد بازآفريني به دنبال بهبود شرايط زندگي اجتماعي است

پایگاه خبری ارک خبر-کاشان:

فرماندار کاشان:

ستاد بازآفريني به دنبال بهبود شرايط زندگي اجتماعي است

فرماندار کاشان گفت: ستاد بازآفريني به دنبال بهبود شرايط زندگي اجتماعي در فضاهاي کالبدي شهراست.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، حميد رضا مؤمنيان امروز در ستاد بازآفريني شهرستان کاشان بيان کرد: ستاد بازآفريني از دستاورد هاي دولت يازدهم است و از سال 94 اين ستاد در استان ها و سپس در شهرستان ها فعاليت خود را آغاز کرد.

وي با بيان اينکه در ستاد بازآفريني به دنبال بهبود شرايط زندگي اجتماعي در فضاهاي کالبدي شهر هستيم، تصريح کرد: در بافت هاي ناکارآمد و فضاهاي فرسوده شهري آسيب هاي اجتماعي مشاهده مي شود و اين ستاد متولي قانوني اين مشکلات است در حالي که تا قبل از تشکيل اين ستاد متولي قانوني مشخصی براي رسيدگي به اين حوزه ها وجود نداشت.

فرماندار کاشان ادامه داد: فرمانداری ها ، ادارات راه و شهرسازی ، شهرداري ها و ساير نهادها ترکيبات ستاد بازآفريني را تشکيل مي دهند وموظف هستند مشکلات محلات را احصاء، مطالعه و بررسي کنند و بر اساس آن پروژه ها وضعيت زندگي، کسب و کار جامعه را تعريف کنند و در جهت کاهش آسيب هاي اجتماعي تلاش کنند.

مؤمنيان با اشاره به اينکه از سال 95 تاکنون سه طرح مطالعاتي در کاشان مورد تحقيق و بررسي قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در ستاد بازآفريني امروز مطرح شد که چه پروژه هايي در کدام منطقه  از اولويت برخوردار است و مسائل اجتماعي، کالبدي، زير ساختي، فرهنگي، مشاغل، سواد، جنسيت در اين مطالعات بررسي شد.

وي افزود: مشاور اين طرح به نتايج خوبي در اين زمينه رسيده است و اميدواريم با جذب اعتبارات  مشکلاتي که در بافت فرسوده تاريخي وجود دارد، برطرف کنيم.

فرماندار کاشان با بيان اينکه يکي از شاخصه هاي توسعه شهري کاهش حاشيه نشيني است، تاکيد کرد: مشکلاتي مانند عدم دسترسي به معابر، کمبود زير ساخت ها، عدم امکان امداد رساني سريع در بحران ها و حوادث از جمله مشکلات مردم بافت فرسوده است و اين گونه مسائل در ستاد بازآفريني مورد توجه قرار مي گيرد.

مومنيان گفت: ستاد بازآفريني شهري آزمون و خطا را کاهش ميدهد و با حداقل هزينه ها بيشترين بهره برداري را انجام مي دهد.

 

*مناطق آسيب پذير شهر کاشان مشخص شد

مسئول دبيرخانه ستاد بازآفريني شهر کاشان نيز در ادامه بيان کرد: علیرغم اينکه تضارب آرا در اين جلسه وجود داشت ولي خروجي آن براي نقاط هدف بازآفرینی شهر مفید بود.

مهدی هوشمندي نژاد با بيان اينکه درستاد بازآفريني رسيدگي به چند منطقه مورد هدف مصوب شد، تصريح کرد: براي هر اقدام در بافت فرسوده و بافت تاريخي شهر نيازمند هم افزايي و همکاري بين بخشي هستيم و اگر مصوبات اين جلسه نبود عملا اقدامي در اين بافت ها صورت پذير نيست.

وي افزود: در اين جلسه منطقه هاي نیازمند بازآفرینی شهر کاشان مانند کوي حسين پور، کوي مفتح ، محله محتشم و محورسلطان ميراحمد مشخص شد.

مسئول دبيرخانه ستاد بازآفريني شهر کاشان ادامه داد: امروز کميته هاي زير مجموعه ستاد تشکيل شد تا اولويت هاي مناطق سال 96 بررسي و مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

هوشمندي نژاد با اشاره به نقش مشاوره طرح ستاد باز آفريني بيان کرد: اولويت هاي ستاد باز آفريني توسط مشاوران خبره از مناطق هدف احصا و جمع آوري مي شود و پس ازکارشناسي در ستاد باز آفريني شهري بررسي مي شود تا اعتبارات احتمالی، در جهت صحیح و بر مبنای مطالعه هزینه شود.

منصور فخاران ، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان و ریاست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل  نیز در این جلسه بیان کرد: مطالعات سکونتگاه های غیر رسمی کاشان در قالب پنج مرحله انجام شده و کلیات آن در ستاد بازآفرینی مورد تصویب  قرار گرفت و نحوه مداخله دستگاه های اجرایی در سکونتگاه های غیررسمی انجام شده، مشخص شد و برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه های اجرائی عضو ستاد بازآفرینی شهر کاشان برای انجام فعالیت های بازآفرینی در مناطق سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر کاشان مشخص گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا