استان سمنان رنگ حماسه به خود گرفت/ انگشتان جوهری نقش می‌زنند

پایگاه خبری ارک خبر-شاهرود:

استان سمنان رنگ حماسه به خود گرفت/ انگشتان جوهری نقش می‌زنند

استان سمنان در نخستین ساعات آغاز رای گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شورای اسلامی، باحضور پرشور مردم رنگ حماسه به خود گرفت.

ارک خبربه نقل از مهر – گروه استان‌ها: مردم شهیدپرور استان سمنان از صبح آدینه حتی پیش از گشوده شدن درب شعب رأی‌گیری یک‌بار دیگر حماسه‌آفرینی خود را با حضور در عرصه انتخابات به منصه ظهور رساندند تا علاوه بر زنده نگهداشت یاد سه هزار شهید استان، ثابت کنند چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان لقب دیار عالمان دین و اخلاق دادند.

امروز از ساعات اولیه رأی‌گیری غالب شعب انتخابات مملو از جمعیت است حتی از برخی شعبه‌هایی مانند حسینیه مدرسه قلعه، مسجد غربا، مسجد قرآن، مسجد رسول اکرم(ص) در شاهرود، المهدی، امامزاده یحیی(ع) در سمنان، حسینیه ابوالفضل(ع) در دامغان، مسجد جامع گرمسار و … خبر می‌رسد صف‌های طولانی برای رأی‌گیری تشکیل‌شده تا جایی که روند رأی‌گیری برای هر فرد بیش از ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

مردم حماسه‌آفرینی می‌کنند

مردم شاهرود شناسنامه به دست در انتظار نمایش انگشتان جوهری‌شان هستند که نشان از حضور حماسی در عرصه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز دارد و چه زیبا می‌توان در این روز باشکوه به میانشان رفت و با آن‌ها گفتگو کرد.

اینجا مسجد قرآن است، میعادگاه خیل عاشقان انقلاب اسلامی. اینجا از ابتدای صبح میزبان عده‌ای از هیئت ورزش صبحگاهی بود که بالباس ورزشی و شناسنامه به دست رأی را بر صبحانه ارجح دانستند یکی از آن‌ها علی یاراحمدی است درباره انتخابات می‌گوید: امروز روز سرنوشت‌سازی است که مردم ما برای تعیین سرنوشت چهارساله دولت و چندساله خودشان حضور می‌یابند پس هر چه این حضور قوی‌تر باشد، تأثیر بیشتری نیز دارد.

وی می‌افزاید: گروه ورزش صبحگاهی شاهرود بیش از دو دهه قدمت دارد و همیشه در همه نقاط بزنگاه ایران اسلامی جمعی صمیمی و یار و همراه ملت شریف ایران اسلامی بوده‌اند لذا امروز بالباس ورزشی به‌پای صندوق‌های رأی آمدیم تا برای جوانان نیز الگویی در راستای سحرخیزی باشیم.

همه به میدان آمده‌اند

محمدی شهروند سمنانی نیز می‌گوید: انتخابات یعنی تعیین سرنوشت و این یعنی حساس‌ترین عرصه مشارکت مدنی و مردمی امروز باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شد تا سرنوشتی را رقم زد این امر در کنار تکلیف سیاسی هر شهروند، تکلیفی مدنی و حتی دینی است که باید ارج نهاده شود.

حسینیه المهدی سمنان نیز امروز میعادگاه عاشقان است اینجا فراوان هستند خانواده معظم شهدا خانواده‌هایی که بارها در آزمون‌های سخت پیش روی انقلاب و ایران حاضر بوده‌اند و این حضورشان مهر پیروزی نظام را بر دفتر افتخارات یاد شهدا، حک می‌کند.

برادر یکی از شهدای دفاع مقدس درباره این حضور می‌گوید: امروز همه ما آمده‌ایم تا در سرنوشتمان سهیم و شریک باشیم امروز روزی است که قلب نازنین امام زمان(عج) و دوستداران نظام اسلامی خوشحال و دل دشمنان می‌شکند این‌یک عید و جشن بزرگ است.

وی می‌افزاید: مردم ایران و دوستداران نظام پیروزهای اصلی این انتخابات هستند، عرصه فخر و شکوه و عظمت بازنده ندارد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، حضور مردم در همه عرصه‌ها، حماسه‌ساز است.

۱۲۰۰ ناظر اجرایی در شاهرود فعالیت دارند

امروز مسئولان نیز پا به‌پای مردم حضور دارند عضو هیئت اجرایی نظارت بر انتخابات شاهرود، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰نفر در ۱۲۷شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان حضور دارند، می‌گوید: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در انتخابات هماهنگی بین نمایندگی فرماندار، هیئت نظارت و نیروی انتظامی است که خوشبختانه تحویل صندوق‌ها، برگه‌های تعرفه رأی به‌صورت منظم و دقیق در ابتدای صبح امروز انجام شد.

مجید محمدی افزود: هفت جلسه با اعضای شعب اجرایی برگزار شد که در آن چینش صندوق‌ها، امنیت و ترافیک موردبررسی  قرار گرفت که امیدواریم شاهد برگزاری انتخابات پرشور را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

 

مشارکت مردم اثرگذار خواهد بود

عضو هیئت اجرایی نظارت بر انتخابات شاهرود بابیان اینکه امروز مشارکت و حضور فعال جوانان در عرصه انتخابات بسیار اثرگذار خواهد بود، ابراز داشت: همان‌طور که در تبلیغات انتخاباتی شاهد روند بسیار مطلوب از سوی جوانان بودیم امیدواریم امروز نیز شاهد حضور و مشارکت پرشور مردم و به‌ویژه نسل جوان در انتخابات باشیم.

محمدی در ادامه تصریح کرد: در برهه حساس کنونی همه افراد باید در انتخابات شرکت کنند و عدم حضور و ارائه برگه سفید تنها خواسته‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب را برآورده می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در سطح شاهرود عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت بر انتخابات حضور حداکثری را از مردم شاهد باشیم.

شاهرود در انتظار خلق حماسه

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: این حضور در سطح شهر بسیار عالی است و طی تماس‌هایی که با بخش‌های دیگر شهرستان داشتیم حضور در روستاها حتی در دورافتاده‌ترین نقاط بیارجمند نیز در اسرع وقت صورت پذیرفته و امروز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر نزد مردم خطه معلمان دین و اخلاق هستیم.

محمدرضا هاشمی می‌افزاید: از همه آحاد مردم می‌خواهیم تا علاوه بر شرکت در انتخابات و کمک به خلق حماسه مردمی و تعیین سرنوشتان، حضور در ساعات نخستین روز را نیز مدنظر قرار دهند.

در دقایقی حضورمان در دو مسجد قرآن و مدرسه قلعه صف عظیم حضور مردمی لحظه‌ای کوتاه نمی‌شود و با خروج یک نفر از مسجد دو نفر دیگر جایگزین او می‌شود دراین‌بین اما حضور بانوان، رزمندگان و میراث داران دفاع مقدس، جوانان، ورزشکاران و همچنین کودکان که همراه والدین خود به صندوق‌های رأی آمده‌اند، دیدنی است و از نکات بارز انتخابات در شاهرود محسوب می‌شود. آری، اینجا شاهرود است زمانی برای خلق حماسه انگشتان جوهری.

رأی دادن واجبی شرعی است

مردم دامغان نیز امروز شکوهمندانه پای صندوق‌ها هستند اینجا حسینیه اعظم ابوالفضل(ع) است جایی که برای انداختن یک رأی در صندوق باید ۲۰ دقیقه‌ای معطل باشی چراکه حضور مردم یکی پس از دیگری جا برای ایستادن نیز نگذاشته است.

حجت‌الاسلام سید محمود ترابی، امام‌جمعه سابق دامغان جزو اولین افرادی است که اول صبح در این شعبه اخذ رای حاضر شده و در خلال این امر بیان داشت: امروز باید مردم اهمیت انتخابات را بدانند، انتخابات یعنی واجب سیاسی، همان‌طور که واجب دینی بر ما تکلیف می‌کند، واجب سیاسی نیز تکلیف حضور را بر ما واجب می‌سازد.

وی می‌گوید: حضور پرشور مردم، دل دوستداران نظام را شاد و دل دشمنان را سیاه خواهد کرد، امروز ایران اسلامی یک‌بار دیگر برای خلق حماسه‌ای ماندگار آماده است همچنین حضور در انتخابات به دلیل سرنوشتی که از مردم تعیین می‌شود، دارای اهمیت بسیاری است و این اهمیت دشمنان را هراسان می‌سازد و آن‌ها را همیشه خشمگین می‌کند.

ترابی می‌گوید: ایران اسلامی امروز یکپارچه حماسه حضور مردمی است و این مهم دشمنان را می‌ترساند چراکه هر جا ملت ما درصحنه حضور داشتند، کارها بهتر از گذشته، پیش رفت و دشمن این را به‌خوبی می‌داند.

گرمسار میزبان حماسه حضور

در گرمسار نیز مردم از دقایق نخست رأی‌گیری در مکان‌های اخذ رأی حضور دارند، یکی از شهروندان گرمساری درباره مشارکت مردمی می‌گوید: من تقریباً از ساعت ۷:۳۰صبح اینجا حضور یافتم تا نخستین نفر باشم اما وقتی به مسجد جامع رسیدم شاهد 20 نفر جلوتر از خودم بودم که این امر تعجب مرا برانگیخت.

دیگر شهروند گرمساری نیز می‌گوید: سیل مردم خروشان است و بر دشمنان سیلی می‌زند، امروز بار دیگر شاهد این خروش مردمی باشید ما امروز آمده‌ایم تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنیم.

فرماندار گرمسار همچنین در بین جمعیت و در گفتگو باخبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۷۶ شعبه کار اخذ آرای مردم را در این شهرستان انجام می‌دهد، گفت: از این تعداد ۵۰ شعبه شهری و ۲۶ شعبه روستایی فعال خواهند بود.

داریوش طاهری می‌افزاید: ۸۵ ناظر بر انتخابات در صندوق‌های رأی حضور دارند و ۱۳ نفر نیز به‌عنوان اعضای هیئت اجرایی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خواهند داشت.

وی می‌گوید: دشمن امروز می‌کوشد تا از طریق دخالت در امور انتخابات به اهداف شوم خود دست یابد که باید گفت حضور حداکثری مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان ضدانقلاب خواهد بود و امیدواریم با مشارکت مردم برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران افزوده شود و شاهد انتخابات باشکوه وتوام با آرامش در بین مردم باشیم.

استان سمنان پر از شور و افتخار

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تبلیغات منفی دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، گفت: امروز انتخابات یکی از حساس‌ترین بزنگاه‌های ایران اسلامی را رقم‌زده که همه ملت باید در کنار هم و در راستای پیروی از ولایت‌فقیه، گرد یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان بپاشند.

سردار سید محمدتقی شاه‌چراغی تصریح کرد: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند اگر بخواهیم بدانیم در چه مسیری حرکت می‌کنیم باید ببینیم دشمنان انقلاب بر روی چه موضوعاتی متمرکزشده‌اند و امروز دشمنی دشمنان انقلاب نشانگر حقانیت انقلاب اسلامی و این اصلی است که بر همگان اثبات‌شده و خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، مردم بارها و بارها نشان داده‌اند هر جا که دشمنان بر روی آن متمرکز می‌شوند با جدیت بیشتری در آن صحنه حضور می‌یابند و پاسخ قاطع‌تری به آن‌ها می‌دهند.

وی بابیان اینکه در تاریخ انقلاب هر زمان مردم پای‌کار بودند، نتیجه بهتری حاصل آمد که درنهایت قلب دوستداران نظام شاد شد، خاطرنشان کرد: این هم از حماقت دشمنان جمهوری اسلامی است که بعد از ۳۸ سال هنوز متوجه نشده‌اند وقتی بر روی موضوعی متمرکز شوند ملت ایران عکس‌العمل محکم‌تری از خود نشان خواهند داد.

میامی شاهد حضور پررنگ مردم

میامی به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان با ۴۰ هزار نفر جمعیت و واجدان شرایط ۲۵ هزارنفری نیز امروز شاهد خلق حماسه‌ای بزرگ است از این شهر خبر می‌رسد تمام مساجد و مدارس مملو از جمعیت هستند هرچند رأی‌گیری در روستاها از صبح زود با حضور مردم آغازشده و هنوز ادامه دارد.

امام‌جمعه میامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور پرشور در انتخابات، گفت: امروز همه شرایط برای خلق حماسه‌ای ماندگار توسط ملت سرافراز ایران اسلامی مهیا است.

حجت‌الاسلام صفایی پور بیان داشت: مردم میامی از دورترین روستاها تا مرکز شهر، آمده‌اند تا یک‌بار دیگر در حماسه‌آفرینی ملت ایران سهیم باشند مردم این شهرستان در همه عرصه‌ها رتبه‌های نخست مشارکت در استان رادارند که نظایر آن حضور ۹۶ درصدی در سرشماری الکترونیک و ۸۷ درصدی در انتخابات مجلس است و امروز بحمدالله شاهد خلق حماسه‌ای دیگر خواهیم بود.

یکی از ساکنان میامی نیز در گفتگو با  خبرنگار مهر، می‌گوید: خوشبختانه حضور مردم میامی چشم‌گیر است این شهرستان کوچک دارای بافت روستایی فراوانی است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل صبغه فرهنگی خاص این شهرستان، مشارکت در روستاها به ۹۰ درصد نیز برسد چراکه این مردم خالصانه نظام را دوست دارند.

رضا پور علی بیان داشت: مردم امروز یک‌بار دیگر نشان دادند در بزنگاه‌های تاریخ ایران اسلامی همواره پشتیبان نظام هستند.

اینجا مهدی‌شهر؛ شهر حماسه

مردم مهدی‌شهر نیز مانند سایر نقاط استان سمنان با حضور پای صندوق‌های رأی بار دیگر افتخارآفرینی را معنا کردند مردمی که در آخرین انتخابات (هفتم اسفندماه۹۴) حضوری ۸۰درصدی را رقم زدند این بار آمده‌اند تا تمام رکوردها را به نام خود ثبت کنند اینجا سرزمین شهدای دلاور ایران اسلامی است.

در مهدی‌شهر نیز از ساعات نخست رأی‌گیری تمام شعبات اخذ رأی مملو از جمعیت است اینجا کلمات هم برای توصیف شور و شوق مردمی کم می‌آورند.

شهروند مهدی‌شهری در مسجد جامع این شهر، می‌گوید: عشق به‌نظام و انقلاب چیزی است که در جان و تن این مردم وجود دارد امروز هرکجا انقلاب نیاز به حضورداشته باشد مردم پای‌کار هستند.

سید عبدالرضا موسوی می‌افزاید: مردم مهدی‌شهر در دفاع مقدس، در انقلاب، در دفاع از حرمین در انتخابات و … همیشه نشان داده‌اند که مرد میدان هستند نشان داده‌اند که انقلاب را تنها نمی‌گذارند و خود را فدای اسلام خواهند کرد.

درنهایت باید گفت هم‌زمان با آدینه حماسه و حضور، دقایق هم‌زمان با حماسه پیش می‌رود آفتاب ظهر جمعه کم‌کم به زمین سلام می‌کند و صدای اذان برمی‌خیزد اما این مردم هنوز در حال آمدن هستند تا بار دیگر حماسه‌آفرینی کنند.

اینجا استان سمنان است اینجا روز حماسه انگشتان جوهری است.

دکمه بازگشت به بالا