بازارچه صنایع‌دستی ویژه ماه رمضان در اردبیل ایجاد می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی اردبیل:

بازارچه صنایع‌دستی ویژه ماه رمضان در اردبیل ایجاد می‌شود

 معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر: به نقل از میراث فرهنگی اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی صبح یکشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: این بازارچه با ۲۰ غرفه و با حضور هنرمندان برجسته استان با گرایش‌های متنوع ایجاد می‌شود.

وی افزود: هنرمندان خواهند توانست با ارائه آثار و محصولات تولیدی خود زمینه آشنایی بیشتر و بهتر علاقه‌مندان و شهروندان با بسیاری از هنرهای اصیل استان را فراهم سازند.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان افزود: در این بازارچه ۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در ۱۵ رشته از جمله سفال، بافته‌های داری، معرق، منبت، تراش سنگ‌های قیمتی، قلم‌زنی، ملیله و برخی صنایع‌دستی دیگر برپا خواهد شد.

دباغ عبداللهی تصریح کرد: برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت مناسبتی برای معرفی و عرضه تولیدات صنایع‌دستی هنرمندانی که مشکل عرضه محصولاتشان را دارند، فراهم می‌سازد.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت ۲۰خرداد، روز جهانی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه نیز در محل برپایی بازارچه برگزار خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان متذکر شد: رونمایی از تمبر صنایع‌دستی استان، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش تولید، تحویل سند ثبت نشان جغرافیایی ملی و تحویل نخستین نشان اعتماد به فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

دباغ عبداللهی متذکر شد: نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت ۲۰ خردادماه، روز جهانی صنایع‌دستی به مدت ۱۵ روز از ۱۶ تا ۳۰ خردادماه در محل نگارخانه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا