320زندانی واجد شرایط آزادی در البرز/کاهش ورودی زندانیان دیه

پایگاه خبری ارک خبر-البرز:

320زندانی واجد شرایط آزادی در البرز/کاهش ورودی زندانیان دیه

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی در استان را ۳۲۰ نفر اعلام کرد.

ارک خبربه نقل ازمهر:محمدباقر مقدسی در گفتگو با ارک خبربه نقل از مهر، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و اعلام برنامه های ستاد دیه در این ماه به منظور کمک به آزادی زندانیان واجد شرایط، اظهار کرد: امسال بیش از سال گذشته شاهد برگزاری جشن های گلریزان در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: مراسم متمرکز استانی جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۱۷ خرداد ماه سال جاری مصادف با ۱۲ ماه مبارک رمضان در مجموعه باشگاه میلاد کرج برگزار می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی در استان را ۳۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: بدهی این افراد بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد زندانیان یاد شده به سبب مشکلات و بدهی های مالی همچنین مهریه در زندان به سر برده و تنها ۵ درصد آن ها به دلیل دیه زندانی هستند، تصریح کرد: کاهش ورودی زندانیان دیه به زندان ها به سبب اجباری شدن بیمه محقق شده است.

مقدسی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته ۳۵۷ زندانی واجد شرایط آزادی با بدهی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان ازاد و کانون گرم خانواده های خود بازگشتند، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۵۵ زندانی جرائم غیر عمد با حدود ۱۲ میلیارد بدهی آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز خاطرنشان کرد: بدهی این دسته از افراد با روش های گوناگونی چون گذشت شاکیان، ارائه تسهیلات، مساعدت خیرین و غیره تامین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا